facebook app maken wil maar niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik had een leuk ideetje voor een simpele Facebook app dus wilde ik die proberen te maken m.b.v. PHP.
How hard can it be?

Welnu, ik ben al twee volle dagen bezig geweest en het is me nog niet eens gelukt om ook iets van een begin te krijgen... :( Ik heb boeken en tutorials e.d. geprobeerd en uiteraard heel veel lopen prutsen, maar wat ik ook probeer (geloof me, dat is veel) NIETS werkt gewoon, alles gaat mis, geeft foutmeldingen (waar je niets mee kan) of werkt gewoon niet zoals het zou moeten of doet meestal gewoon helemaal niets... Ik heb veel geduld, maar zelfs ik kreeg de neiging om m'n gloednieuwe scherm een flinke ram te verkopen |:(

Nu vind ik die dat Facebook developer spul sowieso nogal slecht te volgen voor de beginner, onoverzichtelijk, slecht uitgelegd, onlogisch, noem maar op. Dat ik verder zelf eigenlijk nauwelijks Facebook gebruik helpt natuurlijk ook niet. SDK's etc. veranderen ook steeds dus tutorials/boeken enzo verouderen waar je bij staat...

Anyway,

Zijn hier misschien mensen met ervaring in het maken van Facebook apps die me op weg kunnen helpen? Uiteraard zal ik dan verder in detail treden over wat ik allemaal geprobeerd heb en wat er mis gaat.

In principe heb ik genoeg aan het verkrijgen van de userID van de gebruiker plus die van zijn/haar vrienden, maar hoe meer ik kan hoe beter :), alvast bedankt!

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
En wat lukt er wel? Heb je de dev pagina's van FB al gelezen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Uiteraard heb ik die doorgenomen.

Tot dusver is het gelukt een app aan te maken die ik als dusdanig kan openen in FB. Het is gewoon een verwijzing naar een html. Het lukt me niet met het PHP SDK er vervolgens Facebookdingen mee te doen. Ik volg gewoon de (officiële) guide maar ik krijg het niet aan de praat.

Via Heroku krijg je wel een mooi uitgangspunt (voorbeeldapp die werkt), maar die werkt niet met de SDK, wat op zich niet erg hoeft te zijn. Ik wil die graag op m'n eigen server hosten of liefst gewoon lokaal (zoals beschreven in de guide), maar dat wil ook maar niet lukken... Ook ondanks dat ik instel (geheel volgens de guide van Heroku) dat die de app op een canvas binnen FB moet draaien opent 'ie toch steevast fullscreen buiten FB, echt superfrusty...

Meer details later, maar ik vraag me gewoon af of er hier überhaupt wel mensen zijn die er verstand van hebben.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die zijn er vast wel, maar het slaat nergens op om jou in het wilde weg te gaan lopen helpen met spul dat je misschien allang zelf uitgevonden en aan de praat gekregen hebt. Dus nogmaals: wat heb je zelf wel precies aan de gang gekregen en wat lukt er niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik neem aan dat je gewoon een app hebt aangemaakt op www.facebook.com/developers. Als je nergens foutmeldingen ziet verifieer dan of je de juiste site url hebt ingevuld, als dit niet overeenkomt met jou website zal 'ie niet compleet werken. Dit kan je wellicht omzeilen tijdens development door hem op Sandbox mode te zetten.

Probeer ook eens een van de Javascript samples, deze kan je letterlijk copy pasten. Bovendien helpt het om ingelogd te zijn als de developer account welke gelinked is aan de app, dan laten ze net wat meer debug informatie zien.

[ Voor 40% gewijzigd door TJHeuvel op 08-12-2011 09:26 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als er 1 API voorzien is van veel documentatie en goede SDK's dan is het die van Facebook wel. Begin gewoon de pagina eens buiten Facebook te maken met de PHP SDK, vul je appId/secret in en bekijk de voorbeelden. Het basis-idee is dat als de user toestemming geeft aan jouw app, daarna keert de user terug naar de app en heb je een accessToken van die persoon waarmee je de graph-api kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:38

alienfruit

the alien you never expected

Nou ja, zo goed vind ik die documentatie van Facebook nou ook weer niet hoor. Verder veranderd het ook altijd wanneer je net klaar bent met je Facebook App/Game :| Bij mij iig. Rete irritant! En dan heb je het gezeik nog dat het de helft van tijd niet de juiste taal pakt bij Like knoppen en dergelijke. Maar goed, daar heb je iig in NL geen last van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anderhalf jaar tot een jaar terug was het vaak drama maar sinds de GraphAPI is de documentatie heel erg goed hoor. Juiste taal kun je gewoon instellen allemaal dus dat hoort ook geen probleem te zijn.

Grote wijzigingen worden ruim van te voren aangekondigd dus daar is goed rekening mee te houden.
Pagina: 1