Howto: USB naar Firewire of andere oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:40
Beste heren, ik heb het volgende probleem!

De vader van een goede vriendin van mij, heeft een nieuwe laptop gekocht. Zijn apparatuur hebben een firewire uitgang, maar zijn nieuwe laptop heeft geen firewire poorten.

Nu dacht ik dus dat misschien een USB naar Firewire kabel of converter dat wel zou kunnen oplossen, alleen het schijnt dat dat haast niet bestaat, en als het zou bestaan niet zou werken als ik het even goed heb begrepen.

Verder dacht ik dus aan een USB naar ExpressCard, en daar weer een Express card Firewire uitbreiding in te stoppen, alleen na een zoek tocht schijnt, ondanks dat het fysiek allemaal zou moeten passen, het toch niet zou doen.

Toen dacht ik dus aan om een NAS met een backup functie als oplossing te gebruiken. Mijn eigen NAS heeft een USB poort, en apparaten die je via dat poort aansluit, kan je met een druk op een knop een backup maken van je gehele USB apparaat. Nu zocht ik via de pricewatch dus naar een NAS met een dergelijke functie en firewire aansluiting, alleen der bestaat er maar 1 pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-NAS 5310, en als nog heb ik geen garantie dat het ook video apparatuur kan backuppen bijwijze van.

Ik heb dus nu geen ideeen meer, dus wellicht hadden jullie wel wat ideeen!

Laptop heeft dus geen Firewire aansluitingen en geen Expresscard slot uitbreidingspoorten.

[ Voor 5% gewijzigd door TZC-T1-FX op 07-12-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:07
Geen idee wat dit met Foto- en videoworkflow te maken heeft. Move naar Opslagmedia & I/O Controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:40
Ik zat zelf nog te twijfelen, maar omdat zijn werk video gerelateerd is had ik hem daar gedropt. Bedankt voor de move!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heeft hij dan gewoon niet compleet de verkeerd laptop gekocht? Enkeltje marktplaats, je verlies nemen en de goede kopen? Is dat geen betere oplossing dan allemaal vage oplossingen verzinnen.

Verder is het zo dat als hij echt nog de DV aansluiting moet gebruiken en niet zozeer videobestanden kopieert dan zou ik gewoon voor een native firewire oplossing gaan, dus geen NAS of verloop op verloop.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met bovenstaande of als alternatief (en waarschijnlijk beter alternatief) de cam lozen en een HD model kopen wat op een geheugenkaart filmt ;)

Mocht je willen vasthouden aan FW; heb je geen DVD/HDD recorder met een firewire ingang?