Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Noctua NH-U12P SE2 in CM Centurion 590

Pagina: 1
Acties:

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik ga in de kerstvakantie mijn CPU en moederbord vervangen en ik wil ook gelijk een Noctua NH-U12P CPU cooler hebben. Ik vraag me alleen af of een moederbord met de backplate van deze cooler in mijn kast past.

Er zit geen gat voor backplates van CPU coolers in mijn kast, maar dat maakt voor installatie op een nieuw moederbord natuurlijk weinig uit. Het probleem waar mee zit is alleen dat achter de cpu er een soort rooster zit waar de kast dichter bij het moederbord zit. Ik kan zo snel even geen manier bedenken om te meten hoeveel ruimte dat is, maar ik kan ook nergens vinden hoe ver die backplate uitsteekt. Gaat het passen?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Die backplate valt over de backplate van het socket van je cpu dus dat zal altijd gaan passen, en daarbij zit je moederboard ook op afstandsbusjes waardoor dit ook nog wat verder van de achterwand zit.

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Mijn vader heeft zo een ding (volgens mij een SE1) in samenwerking met een i7 860. Ik heb daar net eventjes het rechter paneel van de kast gehaald (in die kast zit wel een gat) en hij steekt toch wel een behoorlijk stuk uit. Het gat in die kast valt niet helemaal over de backplate en op plaatsen waar de backplate onder de motherboard tray zit gaat het net. Aangezien bij mij op sommige punten er een inkeping van een milliliter of zo zit vrees ik toch dat ik in mij kast moet gaan zagen.