Toon posts:

[iPhone 4] Probleem bepaalde data-diensten Apple met Tele 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken gebruik ik Tele2 in combinatie met de iphone 4S. Ik heb de laatste tijd gemerkt dat imessage niet altijd werkte onder 2G/3G terwijl ik via WIFI geen enkel probleem meemaak. Dit resulteerde in een imessage die niet verzonden kan worden en uiteindelijk werd verzonden als sms. Ik heb wat nader onderzoek gedaan en constateer het volgende:

Op 2G/3G heb ik zo 1 op de vijf a tien keer keer geen toegang tot de apple services. Apple.com werkt wel in safari maar vind mijn vrienden, imessage, app store, push berichten, icloud werken niet. Allen resulteren in een time-out.

Gewoon mobiel internet dus bijvoorbeeld: nu.nl, apps, email werken wel gewoon.
Op wifi heb ik geen enkel probleem. Ik kwam erachter dat het probleem is op te lossen door de knop mobiele data uit- en weer aan te zetten in instellingen-algemeen-netwerk maar word er een beetje moe van dit de hele dag te doen.

Natuurlijk heb ik al eens geprobeerd de tele2 sim in een andere iphone 4S te stoppen maar dan verhuist het probleem gewoon mee. Een KPN sim in mijn telefoon, geen enkel probleem. De software van de iphone terugzetten heeft geen zin. APN internet.tele2.nl is gecheckt en ok.

Tot gisteren ging ik er vanuit dat er iets typisch met mijn profiel van Tele2 was, of wellicht iets met mijn simkaart. Totdat een kennis van mij die zojuist een iphone 4 met tele2 gebruikt exact hetzelfde probleem omschrijft! Ik ben daarom ook verbaasd dat ik op internet hierover helemaal niets kan terugvinden. Het is een probleem wat niet zo makkelijk te vinden is omdat het niet altijd voorkomt en ook omdat het alleen de apple services lijkt te raken.

Toch ben ik heel benieuwd of ik wat medestanders kan vinden. Tele2 met de iphone is niet de meest gebruikte combinatie maar er moeten toch meer mensen zijn die dit probleem hebben. Graag verneem ik of meer mensen dit probleem ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Ik heb je titel iets verduidelijkt. Probleem altijd zo duidelijk mogelijk je probleem te omschrijven in de titel :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geofra
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 15:36
Ik heb zelf ook een iPhone 4 met Tele2 en na het lezen van bovenstaand probleem. Heb ik hier ook af en toe last van. Het lastige is dat het dus niet altijd niet werkt, maar alleen af en toe.

Verder heb ik helemaal geen APN settings van Tele2 geconfigureerd staan. Dit werkt verder normaal. En in het servicemenu (*3001#12345#*) heb ik netjes een IP adres gekregen, maar er staat geen APN vermeld. Vreemd!

Misschien is er iemand die dit probleem herkend en wellicht een oplossing heeft?