Bluetooth kan maar 1 apparaat tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-07 20:08
Ik heb een bluetooth dongle met deze HardwareID: USB\VID_0A12&PID_0001&REV_3164.
Daarop had ik altijd een logitech toetsenbord met muispad (voor ps3). Net vandaag de creative wp 350 binnengekregen. Elk afzonderlijk willen ze wel verbinding maken, maar niet tegelijk. Mis ik dan bandbreedte? Feitelijk heb ik nu 3 apparaten aangesloten (tb, muis, headset). Maar dat moet normaal wel kunnen dacht ik zo (max 7, maar dat ligt aan de bandbreedte). Trouwens, als ik m als headset wil gebruiken(wat ik niet doe), is ie maar mono. Dus het is denk ik niet zo dat je de headset als 2 apparaten moet zien.

Volgens mij is de bluetooth adapter een 2.0. De wp350 geeft aan bluetooth 2.1 en EDR aan te kunnen. Ik ben bang dat ik maar zo'n adapter moet kopen, of is het toch iets softwarematigs?

(edit: windows 7, 64bit met de microsoft driver)

[ Voor 3% gewijzigd door elmertje op 07-12-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Ik begrijp niet geheel welke adapter je nou gebruikt.. Je oude adapter of die bij de headset geleverd is.

Die bij de headset geleverd is kan waarschijnlijk maar 1 apparaat tegelijk aan omdat hij bedoeld is voor de headset..

Edit: Als je het dus over deze hebt:
http://nl.creative.com/pr...ry=30&product=19611&nav=0

Die is puur bedoeld voor audioapparatuur. En zal dus maar 1 item tegelijk aankunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2011 21:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
er is geen adapter bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Welke adapter gaat het nou om dan? Want met slechts een hardwareID kom ik op heel veel verschillende BT stickjes uit..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
ik weet niet welk merk (het staat er niet op, zal wel low-budget zijn), maar dat is toch ook niet interessant? Het gaat om de chip lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 14:47
In principe moet een bluetooth dongle met meerdere apparaten tegelijk verbonden kunnen zijn, waar je wel problemen mee zou kunnen krijgen is als je 2x hetzelfde soort apparaat probeert. Je kan volgens mij prima een muis+toetsenbord koppelen... maar 2x toetsenbord kan problematisch zijn volgens mij. Ik krijg mijn telefoon ook niet gekoppeld met mijn carkit als ik de bluetooth oordopjes nog gekoppeld heb, maar geen probleem om tegelijk met de laptop te koppelen. Dat zit volgens mij in de 'standaard' van bluetooth... er zitten als ik mij niet vergis een aantal protocollen/profielen in welke per protocol maar 1x bezet mogen zijn... wat volgens mij ook weer afhankelijk is van de bluetooth versie en het hoe de dongle in elkaar steekt en ook wat de leeftijd van de dongle is... leeftijd voornamelijk omdat er in oudere bluetooth dongles zenders/ontvangers werden gebruikt die vooral op afstand waren afgestemd (100m plus) wat ten koste ging van de mogelijkheden.

Lekker lang lulverhaal (het was nog langer :+ ) Maar loop naar de Dixons of Mycom oid en je hebt voor nog geen tientje een 2.1 EDR micro-adapter.

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 07-12-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
bedankt, ik ga morgen een halen en laat dan wel ff weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
In een review op tweakers kwam ik dit verhaal tegen. In het kort: Bluetooth met de cambridge chip werkt niet voor mij, maar de broadcom chip wel.
Maar: probeer m dan maar eens te vinden. Ik had ergens een lijst gevonden waaruit bleek dat Belkin en Trust de juiste Bluetooth 2.1 chip hebben. Op een vrije vrijdag de binnenstad van Groningen en de Saturn onveilig gemaakt, maar na 4 uur nog niet de juiste gevonden. Uiteindelijk een Trust Bluetooth 3 gekocht, hopende dat het ook een Broadcom is. Enige nadeel is dat het bereik van deze maar 10 meter is. Bij een vorige bleek 10 meter bij mij thuis namelijk niet voldoende te zijn.
Gelukkig werkte deze Bluetooth stick wel! Alleen is het bereik een beetje krap. Daarom online een Belkin besteld, maar deze is nu al heel lang onderweg. 23 Dec verwacht ik m . Op de een of andere manier zijn er leveringsproblemen of zo.... Vandaar ook dat ik m niet in de stad kon vinden (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Meestal heb je de software nodig die bij de bt controller zit voor meer geavanceerde functies dan alleen de microsoft build-in driver.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
er zat bluesoleil bij. Daarmee werkte het echt niet.
Pagina: 1