Moederbord vervangen door een precies dezelfde

Pagina: 1
Acties:

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
Mijn moederbord is waarschijnlijk overleden en nou vraag ik me wat af.

Als ik precies een zelfde moederbord koop zullen dan mijn oude schijven weer gewoon werken alsof ze op het oude moederbord zitten? Dit ivm een paar belangrijke dingen die ik kwijt ben.

Ik maak met regelmaat een back-up, maar tussen de laatste back-up en dat dit gebeurde ben ik toch wel wat dingen kwijt.

Als ik de C schijf aan een andere pc hang kan ik alles bekijken, maar toevallig de map op mijn naam niet (niet toegankelijk). Ik heb gezocht op het internet of er zoiets bestaan om deze ontoegankelijk map weer toegankelijk te maken, maar ik kan zoiets niet zo snel vinden op het internet. Is zoiets te doen?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt gewoon booten, maar netwerkkaart e.d. zal opnieuw geïnstalleerd worden omdat het serienummer anders is.
ShaquilleMoreno schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:24:
Als ik de C schijf aan een andere pc hang kan ik alles bekijken, maar toevallig de map op mijn naam niet (niet toegankelijk). Ik heb gezocht op het internet of er zoiets bestaan om deze ontoegankelijk map weer toegankelijk te maken, maar ik kan zoiets niet zo snel vinden op het internet. Is zoiets te doen?
Take ownership. Maar daarna kun je hem waarschijnlijk niet zomaar gebruiken met je nieuwe moederbord.

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 07-12-2011 21:26 ]

Verwijderd

Heb je RAID ofzo? Zo nee, dan heb je niet persé hetzelfde moederbord nodig. Wel moet je mogelijk Windows opnieuw installeren, maar de gegevens op de schijven kun je vanaf elk systeem inlezen. Inderdaad moet je wel take ownership doen op de systeemschijf om bijvoorbeeld je profielmap te mogen zien.

Netwerkkaart opnieuw installeren? Windows heeft zelf drivers voor vrijwel alle netwerkkaarten, en dat je MAC adres verandert hoef je echt niet opnieuw drivers te installeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je wel gebruik maakt van RAID dan kom je er ook als je dezelfde RAIDchip gebruikt.

Maar als je exact hetzelfde bord erin zet, dan hoef je niet meer te doen dan evt de bios in te stellen voor de juiste storagecontroller instellingen (dus zorgen dat die op RAID, AHCI of IDE staat) en verder gaat dat gewoon zonder problemen werken. Je hardware blifjt in dat geval uiteindelijk hetzelfde.

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
Dankzij jullie hulp heb ik de data toch van de andere schijf kunnen halen . Thanks

Was 5 minuten werk om mezelf toegang te geven, maar het overzetten van de data duurde iets langer.

Dit was voor mij de belangrijkste reden om een zelfde moederbord erin te zetten. Nu maakt het weinig mee uit.
Ik zet hem er eerdaags wel in en als hij dan opnieuw geïnstalleerd moet worden dan maakt het me weinig uit.

Nogmaals bedankt.

O ja ik draai geen RAID.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.