Toon posts:

hete cpu....met chrome orb???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat die durons zo warm worden? Had een coolermaster op mijn duron800@800, werd 57 graden gestressed, nu een chrome-orb gehaald, wordt ie 60 graden? Ik dacht dat die chrome orb juist beter was...

Verwijderd

kewlpasta gebruikt?
arctic silver ofo
henk

Verwijderd

Topicstarter
ja, eerst die standaard rotzooi eraf gehaald en vervolgens nieuwe paste drop gesmeerd. Het boeit me verder ook niet zoveel dat die cpu 60 graden wordt want ik ga hem toch niet opklokken, maar ik vond het gewoon een beetje vreemd

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Prutje aan de onderkant van die koeler afhalen en goed ontvetten met nagellakremover/andere rotzooi. Maak je CPU ook goed schoon. Dan van die siliconenkoelprut (dun laagje) op je core smeren met een bankpasje (geen vingers anders komt er vet bij en dat geleidt de warmte niet goed!)

Deze koelprut is voor een paar pieken te halen bij de electronica boer in de buurt. Je kan ook bij de oc-shop voor een paar tientjes een tube AS II halen...geleidt nog een stuk beter en je hebt er heel weinig van nodig (zo dus dat het eigenlijk net aan doorzichtig is)

Ook goed kijken of de heatsink goed contact maakt met de CPU. Na dit alles moet die temp wel omlaag gaan denk ik!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Dat is abnormaal warm, vriend van me heeft duron 700@700 met chrome orb, fan op 4200 ipv 5000 rpm en die word 40 graden idle/rond 50 stressed. Ik weet echter niet waarom het bij jouw zo warm is. (ikzelf heb thunderbird 900@1050 44 graden, maar die heeft een alpha ;) )

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat het wel klopt.
De grens voor een Chrome Orb is ook een Duron/Tbird 800. Waarom jij had begrepen dattie beter is dan een Coolermaster, weet ik niet. Maar sommige Coolermasters zijn stukken beter.

Zoals de DP5-6H51, EP5-6151 e.d. :Y) ..

Verwijderd

JE HEBT GELIJK! ik heb t ook! ik heb een tb1200 gehaald en een chrome orb, de TITAN MAJESTY V. en hij wordt 61C Niet echt om nar huis te schrijven dus.. maar ach hij mag geloof ik 70 graden worden dus het kan nog wel ff. denk ook aan kast cooling, het scheelt bij my 7C !!!!!!!!
Pagina: 1