Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus,

Ik heb een paar dagen geleden een post gemaakt over een probleem dat ik geen beeld kreeg nadat ik zelf een computer in elkaar had gezet door onderdelen te bestellen. Nou bleek dat mijn voeding maar 1 kabel had die voor mijn videokaart bestemd was. Dit was een 6/8 pins pci express connector. Mijn grafische kaart vraagt hier 2 van.

Nou zijn mij 2 oplossingen gegeven;

- Nieuw voeding kopen/oude omruilen waar wel 2 kabels aan zitten voor de grafische kaart.
- 2x Molex naar pci-e aanschaffen (die niet bijmijn grafische kaart geleverd is)

Ik heb eenmail gestuurd naar de winkel waar ik de voeding heb besteld en die hebben mij verteld dat het mogelijk is om deze om te ruilen. Dit vind ik echter te lang duren dus heb ik optie 2 gekozen.
Voordat ik deze wou aansluiten wou ik eerst even zeker weten dat ik niet mijn grafische kaart/voeding zou overbelasten. Ik heb dus de orginele 6/8 pins pci express connector doorgemeten en ook de molex -> pci-e.

Nou blijkt dat ik geen voltage meet in de 6/8 pins pci express connector. Ik meet ook geen voltage in de molex, maar ik meet wel voltage in de kabel waar de molex aan vast zit.
Hoort dit? Is mijn voeding niet helemaal jofel?

Tevens weet ik ook niet zeker of ik de correcte molex heb aangeschaft. De molex heeft 3 pins connectoren voor de kabel van de voeding, die zelf 4 openingen heeft.

Het gaat om deze grafische kaart:
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)

deze voeding:
pricewatch: XFX Pro 450W

deze molex:
http://www.google.nl/imgr...dsp=18&ved=1t:429,r:2,s:0

Moet ik nu een nieuwe voeding? Of zit ik op de goede weg.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je meet natuurlijk geen spanning, dit komt omdat je voeding niet ingeschakeld is... Als je de groene draad op de atx-stekker met een zwarte doorverbindt, start je voeding. Misschien moet je als belasting 1 of 2 harddisks eraan hangen (minimum belasting). Pas dan kun je fatsoenlijk meten hoe hoog de spanning is.

Als je voeding 24/7 een spanning uit zou geven, zou je pc nooit uitgaan...

In een standaard molex hoort altijd de 5V "aan" te zijn ivm wake-up devices die de pc kunnen starten, tevens maakt de usb hier gebruik van.

Verwijderd

Topicstarter
alles staat aangesloten op de voeding, hdd,dvd drive, moederbord,en de 2 uitlaatfans van de kast.

de pc staat zelfs aan.

• Bartjezz
Dat de molex verloop maar 3 draden heeft op de 4-pins aansluiting komt omdat je pci-express connector geen 5V lust. Ik denk eerder dat je videokaart naar z'n grootjes is. Heb je een onboard gpu? Trek dan eens je videokaart eruit en sluit je monitor onboard aan.

Op zich kunnen die molex -> pci-e kabeltjes geen kwaad, je gebruikt immers gewoon een andere connector dan wat je voorhanden hebt. De spanning blijft toch hetzelfde.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46
Als het goed is heeft de voeding een 6 pins en een 6+2 pins kabel als ik de reviews mag geloven dus wat is er met je 2de PCI-e kabel gebeurd? :P

Verwijderd

Topicstarter
De grafische kaart zal sowieso niet werken, omdat die (hoogst waarschijnlijk) niet genoeg stroom krijgt. Er zit maar 1 pci express op de voeding, en de grafische kaart heeft er 2. 1 is dus niet aangesloten.

• Bartjezz
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:01:
De grafische kaart zal sowieso niet werken, omdat die (hoogst waarschijnlijk) niet genoeg stroom krijgt. Er zit maar 1 pci express op de voeding, en de grafische kaart heeft er 2. 1 is dus niet aangesloten.
Dan moet je op zoek naar een 2e verloopkabel voor je 2e pci-e connector...

Verwijderd

Topicstarter
Redblader schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:00:
Als het goed is heeft de voeding een 6 pins en een 6+2 pins kabel als ik de reviews mag geloven dus wat is er met je 2de PCI-e kabel gebeurd? :P
Na heel lang zoeken en vragen in mijn vorige post ben ik er achter gekomen dat er 2 versies van deze voeding beschikbaar zijn. Ik heb dus heel leuk, de voeding besteld die toevallig maar 1 kabel heeft. -.-

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:03:
[...]

Dan moet je op zoek naar een 2e verloopkabel voor je 2e pci-e connector...
Die heb ik. Ik heb een molex aangeschaft (zie mijn post hierboven). Ik meet geen spanning in de pci van mijn voeding.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Ik begrijp er niks uit, maar heb je het al aangesloten gehad? Dus met PCI-e connector en molex naar PCI-e?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zit mij eigenlijk af te vragen op welke manier je de stroom gemeten hebt van je pci-e connector, en je dus moet meten tussen de zwarte en gele kabel waar dan ongeveer 12 V op moet staan. Als je dit gedaan hebt en je meet niets dan denk ik inderdaad dat je voeding op de een of andere manier defect is. Buiten dat denk ik ook al zoals hierboven gezegd is dat 450 watt toch wel erg aan de krappe kant is met die videokaart die je wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:07:
Ik begrijp er niks uit, maar heb je het al aangesloten gehad? Dus met PCI-e connector en molex naar PCI-e?
Kijk, ivmlengte zal ik niet het hele verhaal posten wat in mijn vorige post op het forum staat.

Maar het komt er op neer dat:

- Ik een voeding heb met 1 pci-e connector.
- Mijn grafische kaart 2 pci-e aansluitingen heeft voor de voeding
- ik een molex heb aangeschaft om dit probleem op te lossen
- ik geen spanning meet in de pci-e van de voeding, en ook niet in de molex.
- wel spanning meet in de rest van de kabels van de voeding.

Ik heb de orginele pci-e connector aangesloten gehad.
Ik heb de molex niet aangesloten gehad omdat ik eerst zeker wil weten wat ik doe.

• Bartjezz
Dan verschuif ik mijn conclusie inderdaad van videokaart naar voeding... Allebei met een V, maar net iets anders ;)

Als je zeker weet dat er geen 12V en/of 5V op je molex staat is je voeding kapot.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:11:
[...]

Kijk, ivmlengte zal ik niet het hele verhaal posten wat in mijn vorige post op het forum staat.

Maar het komt er op neer dat:

- Ik een voeding heb met 1 pci-e connector.
- Mijn grafische kaart 2 pci-e aansluitingen heeft voor de voeding
- ik een molex heb aangeschaft om dit probleem op te lossen
- ik geen spanning meet in de pci-e van de voeding, en ook niet in de molex.
- wel spanning meet in de rest van de kabels van de voeding.

Ik heb de orginele pci-e connector aangesloten gehad.
Ik heb de molex niet aangesloten gehad omdat ik eerst zeker wil weten wat ik doe.
Gewoon proberen.. Doet hij het niet, dan doet hij het niet.
Je voeding kan het wel aan hoor, ik was diegene die het jou als eerste adviseerde om een verloopje erbij te doen.
Zou wel sterk zijn als je voeding kapot is.

nggyu nglyd

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 09:27

M2M

medicijnman

meet je wel wanneer de voeding aan staat? Geen voltage op de 12V lijn betekend dat je voeding niet eens aan gaat...

-_-

• Quad

Quad

Doof

M2M schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:18:
meet je wel wanneer de voeding aan staat? Geen voltage op de 12V lijn betekend dat je voeding niet eens aan gaat...
Dus eerst gewoon kijken wat er wél gebeurt.. Gewoon aanzetten die PC dus :-).

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:19:
[...]

Dus eerst gewoon kijken wat er wél gebeurt.. Gewoon aanzetten die PC dus :-).
Gedaan,molex aangesloten.
Guess what, ik heb beeld!!!

De voeding is niet kapot, het lag aan dat kabeltje. Ik zal dit even up to date houden wat er gebeurt mocht er wat anders gebeuren. Sorry voor de noobquestions. Het is de eerste keer dat ik zoiets als dit doe en 750 euro is niet niks dus ik wou het even zeker weten allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom op het setup scherm van mijn moederbord,

maar nu blijkt dat mijn pc zichzelf vanzelf uitzet zonder hiervoor opdracht te hebben gegeven. Komt dit omdat mijn voeding mischien te weinig spanning geeft? Of is dit iets anders?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:52:
Ik kom op het setup scherm van mijn moederbord,

maar nu blijkt dat mijn pc zichzelf vanzelf uitzet zonder hiervoor opdracht te hebben gegeven. Komt dit omdat mijn voeding mischien te weinig spanning geeft? Of is dit iets anders?
Dat is inderdaad een teken dat 450 watt net wat te min is en je voeding het niet trekt, vandaar ook dat er maar 1 pci-e stroomconnector op zit. Veelal wel een teken dat de voeding alleen bedoeld is voor de wat eenvoudigere en minder stroomvretende videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:07:
[...]

Dat is inderdaad een teken dat 450 watt net wat te min is en je voeding het niet trekt, vandaar ook dat er maar 1 pci-e stroomconnector op zit. Veelal wel een teken dat de voeding alleen bedoeld is voor de wat eenvoudigere en minder stroomvretende videokaarten.
hmm, bij opstarten blijkt dat de cpu 90 graden celsius word. Dit is volgens mij veels te heet dus heb ik ff de koeler van de cpu er af gehaald en blijkt dat de pasta van de cpu de koeler nagenoeg niet raakt. Dit is neem ik aan mijn probleem? DIt behoort ook mischien niet meer in dit forum

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:13:
[...]

hmm, bij opstarten blijkt dat de cpu 90 graden celsius word. Dit is volgens mij veels te heet dus heb ik ff de koeler van de cpu er af gehaald en blijkt dat de pasta van de cpu de koeler nagenoeg niet raakt. Dit is neem ik aan mijn probleem? DIt behoort ook mischien niet meer in dit forum
Opnieuw erop zetten, en correct bevestigen.
Wat je nu waarschijnlijk mee te maken krijgt is dat er een soort beveiliging in zit die de pc afbreekt wanneer hij te warm wordt.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:30:
[...]

Opnieuw erop zetten, en correct bevestigen.
Wat je nu waarschijnlijk mee te maken krijgt is dat er een soort beveiliging in zit die de pc afbreekt wanneer hij te warm wordt.
klopte.

De cpu werd veels te warm, de cpu koeler raakte de pasta niet goed. Ben nu bezig met windows te installeren:D

Geen probleem whatsoever met de voeding, draait gewoon netjes. Niks overbelastend, tot nu toe. Thanks voor de reacties, het heeft mij en me pa erg geholpen. Eerste keer enzo:>

Mocht er nog wat zijn, ben ik te vinden in een ander forum

grts & thx
Pagina: 1