Die hebben ze iig wel.
edit:
Ze hebben dus gewoon alle GoT smileys. Er was iemand die hier op GoT voor spamde (voor Mordax) dus die zal ook wel verantwoordelijk zijn voor dit gejat
Ze hebben dus gewoon alle GoT smileys. Er was iemand die hier op GoT voor spamde (voor Mordax) dus die zal ook wel verantwoordelijk zijn voor dit gejat
Er zijn een heel aantal smileys (emoticons) die niet origineel UBB zijn. Daar treden we dus tegen op.
Kijk even hier voor jullie verder gaan schreeuwen ajb:
http://www.mordax.nl/forum/show.php?f=17&t=5
Kijk even hier voor jullie verder gaan schreeuwen ajb:
http://www.mordax.nl/forum/show.php?f=17&t=5
Bericht hierboven
Ligt er dan potent op smilies
PSN: mug_8pm
patent bedoel jeOp donderdag 22 maart 2001 12:02 schreef Muggie het volgende:
Ligt er dan potent op smilies
Geen patent, maar wel copyright, het is immers door iemand gemaakt, die persoon heeft het bedacht en je mag het alleen met toestemming van deze persoon gebruiken.
Heeft met intellectueel eigendom te maken en auteursrechten...
Heeft met intellectueel eigendom te maken en auteursrechten...
Bericht hierboven
Zo, interesant. Floris weet van niets en toch is er toestemming. Wie heeft dan die toestemming gegeven enz enz. En is email schriftelijk?
* Delerium denkt dat de Butler het heeft gedaan
* Delerium denkt dat de Butler het heeft gedaan
Floris hoeft geen toestemming te geven, maar de mensen uit mn vorige post.Op donderdag 22 maart 2001 13:51 schreef ecteinascidin het volgende:
Zo, interesant. Floris weet van niets en toch is er toestemming. Wie heeft dan die toestemming gegeven enz enz. En is email schriftelijk?
* saviour denkt dat de Butler het heeft gedaan
LOLOp donderdag 22 maart 2001 13:51 schreef ecteinascidin het volgende:
* Palomar denkt dat de Butler het heeft gedaan
maareh.. ik denk ook dat Floris het beter ff via email had kunnen doen.. lijkt me meer gepast.
En in de FAQ staat dat als je de smileys wilt gebruiken dat je alleen contact moet opnemen met de makers ervan.. dat heeft hij dus blijkbaar wel gedaan en als de makers zeggen 'gebruik maar' is er volgens mij geen schending van copyrights oid..
Misschien een idee om het gebruik van die smileys centraal te regelen, dat er 1 persoon aanspreekpunt is voor de smileys en die persoon vraagt vervolgens toestemming aan de eigenlijke makers. Die persoon weet dan ook precies welke sites smileys legaal gebruiken. Dan ontstaat er ook geen verwarring zoals nu het geval is
De smilies zijn toch gemaakt voor t.net
het copyright ligt dan of bij t.net of bij de makers van de smilies.
Als er voor gebruik toestemming wordt verleend lijkt het me logisch dat beide partijen. dit geval dus t.net en de maker's op de hoogte zijn van het gebruik op de desbetreffende site.
Als er voor gebruik toestemming wordt verleend lijkt het me logisch dat beide partijen. dit geval dus t.net en de maker's op de hoogte zijn van het gebruik op de desbetreffende site.
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Da's onzin. De smileys zijn gemaakt door particulieren (gasten van t.net). Als voorbeeld en uitgangspunt zijn vrij gebruikbare UBB smileys gebruikt.Op donderdag 22 maart 2001 14:01 schreef Tabaqui het volgende:
De smilies zijn toch gemaakt voor t.net
T.net heeft geen enkele rechten tov de smileys, de rechten liggen bij de auteurs, de particulieren in dit geval.
Deze rechten zijn trouwens niet hard te maken, het zijn allemaal gemodificeerde UBB smileys. Als ik als forumhouder ook maar één pixel een beetje verander aan de zelf gefabriceerde versies heeft de maker zowiezo geen poot om op te staan.Maar dat is officieel gezien. Moreel gezien ben je zeker wel verplicht de makers te vragen of je de smileys mag gebruiken, t.net staat hier helemaal buiten.
tnx voor de uitleg.
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()