Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 16:04

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik ben benieuwd hoe het zit met facturering voor een dienst die geleverd is tijdens kerstdagen.

Mensen in loondienst krijgen dan dubbel betaald per uur, maar kan iemand mij vertellen hoe dit zit als eigen ondernemer?

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 07-12-2011 18:09 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dat zal aan de ondernemer liggen en wat je afspraken zijn met zo iemand.
Zover ik weet zitten daar geen regels aan vast, aangezien je als zelfstandig ondernemer je eigen uurloon min of meer kunt bepalen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar ben je inderdaad helemaal zelf bij, daar ben je ondernemer voor :P

Als een klant van mij zou vereisen dat ik op 25 december iets moet doen, dan is dubbel tarief overigens nog het minste. Maar mocht je al hebben toegezegd tijdens de kerst te werken maar niets hebt gezegd over afwijkende tarieven, dan ben je nogal overgeleverd aan de welwillendheid klant.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 16:04

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm oke duidelijk idd :) Kom er net ook achter dat die dingen sowieso niet in de wet zijn geregeld maar in de cao als je in loondienst bent :P

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Niet iedereen in loondienst heeft een cao :p

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
F_J_K schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:28:
Daar ben je inderdaad helemaal zelf bij, daar ben je ondernemer voor :P

Als een klant van mij zou vereisen dat ik op 25 december iets moet doen, dan is dubbel tarief overigens nog het minste.
25-12? Genoeg tarief om een goede subco in te huren en een klein beetje marge ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Saven schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:14:
Hmm oke duidelijk idd :) Kom er net ook achter dat die dingen sowieso niet in de wet zijn geregeld maar in de cao als je in loondienst bent :P
En in mijn CAO (thuiszorg) krijg je dus niet eens iets extra's .......

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Als vrije feestdagen je iets waard zijn, en je valt onder een CAO waar je moet werken zonder toeslag, dan zie ik twee uitwegen:

1. ga in een andere branche werken
2. zorg dat je onder de gezagsverhouding van loondienst uitkomt. Als aannemer kun je een klus weigeren of op andere voorwaarden aannemen.
Pagina: 1