Ervaring met extended warranty nvidia error macbook pro 2007

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
Hallo, wat zijn jullie ervaringen met de soepelheid van Apple m.b.t. de extended warranty van 4 jaar voor de NVIDIA GeForce 8600M GT. Mijn MacBook Pro vertoont geen beeld meer door dit euvel na 4 jaar én 1 maand.

De reparateur stelt nu dat door de overschrijding met één maand de extended warranty niet meer van toepassing is en of ik even €800 wil lappen voor de reparatie. Applecare verwijst naar de reparateur en stelt dat Customer Satisfaction procedure niet kan worden gevolgd wegens buiten garantie, maar ontkent het door NVIDIA veroorzaakte defect niet. Er wordt gesteld 'shit happens', vier jaar is de normale economische levensduur.

Fabrikanten verschuilen zich graag achter garantie termijnen om daarmee openlijk toegegeven defecten aan de Packaging van de NVidia chip te bagatelliseren maar is dat ook terecht?

Heeft iemand ook ervaring met zelf repareren door bijvoorbeeld na demontage het moederbord 10 minuten in een hetelucht-oven te leggen bij 200 graden Celsius? En vervolgens langzaam te laten afkoelen zonder het bord tussentijds aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is naar :(

Mijn oude MBP had dat euvel ook, maar gelukkig toen hij pas 3,5 jaar oud was. Ze hebben toendertijd gewoon netjes het logic board vervangen. Waar heb je hem naar toe gebracht? Gewoon naar een APR? In mijn ervaring zijn ze bij de APRs meestal wel schappelijk, heb daar ook wel eens een gratis vervangende accu gekregen ook al was die meer dan een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:56
De 4 jaar verlengde garantie was al een enorme service van Apple, bij HP/Acer/Dell was het hooguit 2 jaar. Ik krijg sinds deze maand inderdaad ook wel eens klanten met bovengenoemde MBP (ik repareer ze ;) )

Op zich is de reparatie niet lastig, maar oventruc raad ik je zelf af, omdat je andere onderdelen ook onnodig verhit die los kunnen komen. Veel mensen zeggen dat een reflow (wat ik doe) niet voor eeuwig is, maar als je de koeling goed aanpast is er weinig aan de hand :)

Ken je niemand in de buurt met een reflow of rework station? :)

[ Voor 5% gewijzigd door RadioAir op 07-12-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
Welke reparateurs reflowen of reballen met een Ersa IR500 bij voorkeur i.c.m. een RPC500 of PL550 camera?

Antwoord gevonden op internet, bedankt voor bovenstaande hint(s).

[ Voor 24% gewijzigd door archivist op 09-12-2011 09:26 ]