Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429428

Topicstarter
Ik heb nu een imac 27" gekocht en wil het geheugen uitbreiden. Op de site van Apple staat "pull the tabs", maar hoe hard ik ook trek, ze komen er niet uit. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Gewoon een schroevendraaier ertussen & gaan net die banaan!

Nee hoor, geintje :) Probeer deze link eens: http://www.ifixit.com/Tea...l-27-Inch-Teardown/1236/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24

chem

Reist de wereld rond

Ze zitten tamelijk stevig, maar niet buitensporig. Net zo strak als een klemmende deur dichttrekken zeg maar.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
iMac op de kop zetten en goed (recht omhoog) aan het plastic lipje trekken, dan moeten zelfs de meest eigenwijze modules er uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Ook het plaatsen van geheugen kan behoorlijk moeilijk gaan, ik had 2 dagen de groeven van de geheugenbankjes in mijn vingers. Moest de bankjes er bijna in slaan!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb net zelf mijn geheugen van mijn iMac uitgebreid van 4 naar 16 Gb en je moet inderdaad gewoon aan de plastic dingetjes trekken. Trek ze goed verticaal (in lijn met het geheugen) en ze gaan vanzelf. Ze zitten behoorlijk goed vast dus wees niet bang dat je ze stuk maakt.

Als toevoeging, dit hoef je dus alleen te doen als je het geheugen wat erin zit eruit wilt halen. Niet als je alleen wilt bijplaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door ronaldmathies op 12-12-2011 13:39 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 23:50

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

De eerste keer dat ik het geheugen in een iMac ging vervangen had ik ook het idee dat het niet kon. Je moet echt meer kracht zetten (het is eng, maar zo werkt het echt) en dan gaan ze vanzelf los. Ze zullen dan gewoon blijven hangen, dus je katapulteert ze niet weg ;-) Het plaatsen van de nieuwe reepjes kan inderdaad ook wat kracht vereisen, zoals Grin hierboven al noemde, maar zolang je ze op de goede manier houdt kan er niets misgaan.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1