Toon posts:

[Levertijden]Samsung Micro SDHC 32GB Class 10 flevo.eu

Pagina: 1
Acties:
  • 869 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb nu hier op tweakers in totaal 2 personen tegen gekomen die dit kaartje bij flevowebwinkel besteld hebben. Een persoon bestelde op 16 November en de andere heeft net zoals mij op 24 November besteld.

De aangeven levertijd indicatie was bij mij op 24 November tussen de 1 en 10 werkdagen. Toen ik bestelde kreeg ik later een mailtje dat de levertijd 8 December was en dat vond ik nog dan nog vrij acceptabel. Vlak daarna was de levertijd bijgesteld naar 2 December dus toen gewacht tot 2 December.

Toen het dus 2 December was hoorde ik niks van flevowebwinkel en vervolgens op 5 December kreeg ik een mailtje dat de verwachte levertijd was aangepast naar 12 December. ik heb ookal paar keer gevraagd wanneer ze het dan wel binnen verwachte, want de huidige levertijd is nu immers 20 werkdagen.

Ik kreeg daarop als antwoord
Helaas kunnen wij de levertijd niet met 100% garanderen.

Het is en blijft een verwachte levertijd, waar wij helaas vooraf niet kunnen weten.
Daarna kwam dus de status update waar verwachte levertijd uitgesteld was naar 12 December. Ik heb toen weer een mail gestuurd en gevraagd of ze uit China of Zuid-Korea deden bestellen. Tevens een verhaal verteld dat ik wanneer ik van eBay bestelde in een geval het product binnen 6 dagen had.

Nou goed weer kreeg ik het zelfde antwoord, alleen dit keer zat er iets aanvullend bij.
Geachte heer/mevrouw,

Helaas kunnen wij geen 100 % garanties geven over de levertijd indicatie.

Dit product is momenteel zeer gewild en wordt moeilijk geleverd.

Vorige week hebben wij eerste zending binnen gekregen en wordt nu op de tweede levering verwacht.

Alle bestellingen worden op volgorde uitgeleverd.

Wij doen ons best om de bestelling z.s.m. te leveren.

Zodra de bestelling binnen is gekomen, zullen wij u z.s.m. op de hoogte stellen.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik begrijp dat wie als eerste besteld dat die dan ook geleverd zou horen te krijgen. Echter ik vermoed dat ze ons gewoon bewust foutieve verwachte leverdatums geven, ze bestellen bijvoorbeeld 5 kaartjes, maar mailen aan 10 mensen dat ze verwachten dat ze kaartjes op 2 December binnen krijgen.

Dat is mijn speculatie uit dat mailtje, want duidelijk is het niet, Ergste ze doen nog niet eens een excuses, want zij geven steeds foute levertijden en ik word hier alles behalve vrolijk van en heb meer gevoel dat ik aan lijntje gehouden word en dat de levertijd nog langer uit gaat lopen.

Als ik naar vergelijkbare producten kijk, krijg ik voor geld wat ik betaald heb alleen class 4 kaartjes, ik heb namelijk € 32,88 betaald. Nu denk ik er ook over om al te gaan annuleren want kan wel tot eind week 50 gaan wachten, maar ik heb er totaal geen vertrouwen meer in.

Ben trouwens ook benieuwd hoeveel tweakers nog op dit kaartje bij flevowebwinkel zitten te wachten.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 22:58
Ik ben degene die op dezelfde dag als DonnieYen heeft besteld. Ik wacht wel tot het moment van leveren. Ik heb de tijd.

Voor de rest nog een kleine toevoeging. Ik heb van dag tot dag gekeken of er iets veranderd werd in de levering van de kaartjes. Tussen het moment dat de levering uit zou gesteld worden van 2 december naar 12 december, stond de status dus op "wachten op update". Hier hebben ze via de mail geen mededelingen gedaan.

Verder zou het best kunnen zijn dat de prijs verkeerd is. Echter vind ik de prijs ook niet ongeloofwaardig laag, dus, vandaar dat ik wel heb besteld.

Edit: Overigens hadden wij beide eerst bij Azerty besteld. Ik zie nu dat het kaartje daar nog steeds de zelfde prijs heeft, maar wel met een onbekende levertijd. Voor de onwetenden: die levertijd is in januari 2012, niks waard dus. Wel raar dat die de prijs gewoon het zelfde houden.

[ Voor 19% gewijzigd door AMD1800 op 07-12-2011 15:44 ]

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:58
Wat is je doel met dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
Kijken of er nog meer mensen dit product besteld hebben en er zit ook voor een deel een vraagstelling in. Maar goed lees het maar en dan zie je waar het over gaat.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:14:
...en er zit ook voor een deel een vraagstelling in. ...
Waar is de vraagstelling dan? Ik zie hier nergens een vraag in terug en je zoekt alleen andere mensen die hetzelfde hebben.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die zitten er in verstopt, alleen het is een verhaal. Ik geef aan dat ik het gevoel heb aan lijntje gehouden te worden en dat ik er over nadenk om te gaan annuleren.

En daarnaast twijfel ik om te annuleren of gewoon tot week 50 te wachten en als dan niet leveren dat ik dan maar zal moeten annuleren.

Dat stukje zit een vraagstelling in. Het is een verhaal en op het verhaal kun je reageren en in het verhaal zitten vraagstukken omdat je kunt lezen dat ik twijfel.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:58
Maar dat is toch allemaal je eigen keuze of niet?
Ik bedoel... ik had allang geannuleerd, en elders besteld. Je wordt idd aan het lijntje gehouden. Als je kan/wil wachten,dan wacht je. Als je het direct nodig hebt,dan wacht je niet. Vrij simpel lijkt me..

Ik heb trouwens heel het verhaal gewoon gelezen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het zeker hoor mijn eigen keuze hoor. Ja ik kan nog ongeveer 1 week wachten, maar ik denk dat ze daarna weer de levering uitstellen.

Ik ga in week 51 op vakantie en doel voor grotere sd kaartje is gewoon omdat mijn 8GB nok vol zit, met wat backups te verwijderen maak ik wel wat ruimte vrij, maar is nog maar een 1GB a 2GB.

Ik vind de prijs ook erg laag als ik ga vergelijken dat rest in pricewatch voor die prijs class 4 is en welke wel die Samsung sd kaartje kan leveren direct dubbele kost.

pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 + Adapter

Dit is een 16GB class 10 van een andere merk, maar die kost € 23,50

En hier een 16GB class 4 voor € 14

pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 4 + Adapter

En dan 32GB class 4 rond de € 30

pricewatch: Transcend microSDHC 32GB Class 4

Dat is allemaal leverbaar, maar het is wel geen class 10 en andere merken met class 10 is pas van € 55. Ik snap niet waarom ze die Samsung kaartjes dan zo goedkoop aan kunnen bieden, maar slecht leverbaar zijn of zal zo'n webshop als flevowebwinkel echt rechtstreeks uit China of Zuid-Korea importeren?

Naar mijn idee is de prijs ook erg laag, als ik op eBay kijk dan is prijs voor zo'n kaartje veel duurder. Dus ben beetje bang dat voor ze echt gaan leveren ons nog even een € 10 meer durven te vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 19:26 ]

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 22:58
Het is natuurlijk wel Samsung he. Die stopt ze waarschijnlijk ook in grote getale in de eigen apparatuur die ze leveren, zoals hun tabletten en telefoons. Het zou me dus ook absoluut niet verbazen dat ze die kaartjes op een enorme productielijn maken, welke dus per product vrijwel niks kost. Dat resulteert dus in een veel lagere prijs. :) Vervolgens valt de vraag naar producten met 32GB kaartjes tegen, wat dus overproductie betekent. Er zit dan niets anders op dan de kaartjes te verkopen tegen dumpprijzen. Ook is het een manier om de concurrentie te snel af te zijn. Maar ja, dit hele verhaal klopt weer niet door de leverbaarheid. :|

Verwijderd

Topicstarter
Ze blijven maar uitstellen bij flevowebwinkel, nu is er dus weer niks binnen gekomen en als ik vraag wanneer nu verwachte binnenkomst is kunnen ze je niks op zeggen.
Geachte heer/mevrouw,

De exacte levertijd is momenteel niet bekend.

Zodra de levertijden bekend worden, zullen wij u z.s.m. op de hoogte stellen.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Hoofd Sales
Flevowebwinkel
Deze hele webwinkel begint behoorlijk ongeloofwaardig te worden, in een andere topic had een persoon bij salland besteld waar flevowebwinkel bij hoort en die had het binnen 5 dagen.

AMD1800 in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3"

En ik en AMD1800 zitten al meer 13 dagen te wachten. Het enige wat deze webwinkel doet is zich achter de leverancier verstoppen. Ik heb nu gevraagd of ze uberhaupts nog voor 22 December kunnen leveren en uiterlijk op 22 December.

Ik heb er echter totaal geen vertrouwen in en volgens mij word die verwachte binnenkomst gewoon verzonnen, want er klopt niks van. Als iets niet te leveren is vind ik dat je niet moet verkopen want zo creer je alleen een beeld wat niet klopt.

Want je krijgt wel degelijk 32GB micro sd card voor ongeveer € 30 maar class 10 is dan blijkbaar niet goed leverbaar en heb ik dus gevoel als ze eral een binnen krijgen deze linea recta naar de kopers gaan die bijna € 10 meer betaald hebben dan ik en AMD1800.

pricewatch: Samsung Micro SDHC 32GB Class 10

Krijg ik dus zojuist de nieuwe verwachte binnenkomst, die is dus plots gewijzigd naar 01-02-2012, dus nu ga ik dus annuleren.

Ik ben dus helaas 19 dagen zitten wachten en nu krijg je plots te horen dat ze dus feitelijk niet kunnen leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 19:36 ]

Verwijderd

Ik heb met redelijk in kunnen houden tot op dit moment. Op het moment dat er op een website staat dat het geleverd wordt tussen de 1 en 10 dagen betekent dat dat een product niet op voorraad is bij de winkel zelf. Men is dus afhankelijk van de leverancier. Als jij haast hebt met je bestelling dan zou ik de volgende keer aanraden om naar een fysieke winkel te gaan, te kopen bij een winkel waarbij men aangeeft dat het product op voorraad is of van tevoren te bellen hoe lang het duurt voordat je het product hebt.

In dit geval kan de winkel er waarschijnlijk weinig aan doen dat het product niet op voorraad is bij de leverancier. Punt, klaar, uit. Er is dus weinig dat je de winkel kunt aanrekenen imo. Je hebt daarnaast altijd recht om te annuleren, dus er is in feite geen man overboord. :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06
Waarom geeft men dan uberhaupt een levertijd indicatie op? Je wekt wel verwachtingen op het moment dat je claimt het product binnen 10 werkdagen te kunnen leveren. Vind je het dan gek dat mensen gaan klagen op het moment dat ze na 20 dagen nog niks geleverd krijgen. Uiteraard is het slim om spullen in een bakstenen winkel te kopen als je met een deadline zit, maar om dit nou goed te praten?

En zoals men altijd predikt hier, met de leverancier of fabrikant heb je uiteindelijk niks te maken. Men doet zaken met de winkelier.....

[ Voor 15% gewijzigd door stylezzz op 12-12-2011 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 24 November besteld en had het uiterlijk 22 December nodig, dus ik kon bijna een maand wachten en zij gaven aan 1 tot 10 werkdagen.

Ik bestel bij hun en niet hun leverancier en sowieso geloof ik niet dat het pas op 1 Februari 2012 binnen komt, volgens mij is dit meer een kwestie van niet willen leveren en achter je leverancier schuilen ( Want die andere tweaker die bij salland besteld die waarschijnlijk € 10 meer betaald heeft het binnen 5 werkdagen gekregen en heb dus meer het gevoel dat ze willens en wetens die levertijd zover uitstellen omdat de prijs waarschijnlijk te laag is, maar dan vind ik dat allang had vermeld mogen worden, volgens mij zijn ze er juist p uit dat we uiteindelijk zelf annuleren ). Ik had dus echt geen haast met mijn bestelling hoor en ik zou nu nog steeds een andere micro sd card kunnen bestellen en die binnen een paar dagen geleverd krijgen.

@Mig29, heb jij zelf een webwinkel of waar moet dat begrip vandaan komen voor webwinkels die iets aanbieden maar vervolgens het feitelijk niet kunnen leveren en daarbij ook nog bewust fout levertijd indicatie geven ( En heb ik dus erover als het gewoon met paar dagen uitgesteld was of een week, want dat kan ik dan nog wel redelijkerwijs begrijpen).

Want ik heb daar alles behalve begrip voor en ik had dan bijna 1 maand te tijd om te wachten, dus ik vind het gewoon een wanprestatie en in een shopreview zal ik ze daarop afrekenen want 19 dagen lang ben ik aan het lijntje gehouden en dan krijg ik plots te horen dat de levertijd 50 dagen is.

En als ik die 19 dagen die ik al wachten erbij zou tellen dan zijn dat 69 dagen levertijd, dus ik heb al geannuleerd, nu alleen nog op de bevestiging wachten.

En zelfs nu bieden ze dat kaartje nog aan, terwijl levertijd 50 dagen is, op hun website geven ze nu alleen aan langer dan 20 dagen, inplaats dat ze er zetten, niet leverbaar, maar nee blijkbaar willen ze door blijven verkopen en als het echt zo slecht leverbaar is hoe kun je dan al die orders uitleveren?

Want 67 gebruikers willen dit kaartje, dus stel al die 67 gebruikers bestellen bij Flevowebwinkel en Flevowebwinkel kan duidelijk gewoon niet leveren en toch blijven ze door verkopen.

Dat moet je eens op marktplaats flikken of in V&A dan is er binnen de kortste keren een topic geopend waar iemand zegt dat ie opgelicht is ( Uiteraard krijg je geld wel terug bij Flevowebwinkel als je annuleert ) en dan hoeft dat niet eens zo te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 20:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:35:
@Mig29, heb jij zelf een webwinkel of waar moet dat begrip vandaan komen voor webwinkels die iets aanbieden maar vervolgens het feitelijk niet kunnen leveren en daarbij ook nog bewust fout levertijd indicatie geven ( En heb ik dus erover als het gewoon met paar dagen uitgesteld was of een week, want dat kan ik dan nog wel redelijkerwijs begrijpen).
Ik heb algemene retail ervaring en het is daarnaast algemeen bekend dat sommige webwinkels een voorraad indicatie geven van de voorraad van de leverancier. Die staat en valt met de correctheid van de informatie. Een deel van de lagere prijzen in een webwinkel komen voort uit het feit dat een webwinkel pas hoeft te bestellen als de klant dat ook doet. Het is dan ook geen verrassing als het eens in de zoveel tijd misgaat.

Ik bergijp dat je het als heel erg vervelend beschouwd, maar ik vind het niet bepaald een wanprestatie van een winkel :)

Wat betreft de communicatie naar de klant: je probeert in je communicatie altijd een accuraat en positief beeld te schetsen van de wachttijd, maar soms gebeuren er zaken buiten je eigen macht/kennis/invloedsfeer..

Verwijderd

Topicstarter
Okay prima, maar op moment dat die leverancier zegt ik kan pas over 50 dagen leveren, dan ga je toch niet langer je klanten aan het lijntje houden?

Nu heb ik zelf geannuleerd, maar ze hadden ook gewoon zelf kunnen zeggen: Helaas kan er niet binnen 30 dagen geleverd worden, daarom annuleren wij u bestelling en storten u geld terug. Nu moet juist vanuit de klant komen.

Ik zal ze vanwege hun snelle response op e-mail overigens besparen van de beoordeling zeer slecht.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 21:10 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-01 21:51
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:09:
Nu heb ik zelf geannuleerd, maar ze hadden ook gewoon zelf kunnen zeggen: Helaas kan er niet binnen 30 dagen geleverd worden, daarom annuleren wij u bestelling en storten u geld terug. Nu moet juist vanuit de klant komen.
O ja, waarna een topic geopend wordt: "HELP! Webwinkel annuleert uit zichzelf mijn bestelling!!!!!11ONEONEELEVEN"...

Als winkelier ben je afhankelijk van je toeleveranciers. Als ik het zo zie:
1) Ze reageren netjes op e-mail en maken geen beloftes.
2) Ze hebben de levertijd op de site aangepast.

Kortom: het is jammer, er is nog voldoende tijd om het product in huis te halen, no biggie...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen ik heb niks te maken met hun leveranciers, dat is iets waar zij wat mee te maken hebben. Nou ze reageren op e-mail, laten we daarbij houden, voor de rest schuilen ze achter hun leverancier.

Kun je niet leveren, haal dat product in godsnaam van je site, want niet alleen creëer je een illusie dat een 32GB class 10 micro sd kaartje goedkoper dan een 32GB class 4 micro sd kaartje, maar het doet je reputatie ook niet goed als webshop ( Kijk maar in hun shopreviews die recent geplaatst zijn ).

De levertijd op hun site aanpassen deden ze inderdaad, maar toen ik vroeg of ook voor mij dus levertijd langer was konden ze niks op zeggen, dus deze hele webshop vind ik kwa verwachte levertijd ongeloofwaardig.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:49

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Je krijgt je kaartje niet voor de 22e van december. Accepteer dit feit, want je kunt hier niets aan veranderen hoeveel je (terecht) klaagt of niet. Laat je geld terugstorten en bestel je kaartje elders.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verhaal delen en meer niet en ik denk dat mensen bij zien van die topic wel even nadenken of ze dit product wel willen bestellen.

En hoezo zou ik er iets mee moeten bereiken? Mag een topic openen wat jou niet bevalt niet ofzo? Want andere wellicht wel. Ik heb gister trouwens al geannuleerd en wacht nu gewoon op mijn geld.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 07:59 ]

• coyote1980
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:53:
Alleen ik heb niks te maken met hun leveranciers
Ze vragen jou toch ook niet om contact op te nemen met hun leverancier? Ze geven alleen een verklaring voor de vertraging.

Ik snap eerlijk niet wat je probeert te bereiken in dit topic. Die winkel houdt je keurig op de hoogte, past de levertijd-indicatie op de site aan en geeft je de mogelijkheid om te ontbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet ik hun bullshit dan geloven? Volgens mij liegen ze gewoon dat ze eens ons wegen en word er wel geleverd aan mensen die nu de meer prijs betalen.

Het is namelijk erg makkelijk om alles op een ander af te schuiven, in dit geval een leverancier. Maar als ze nu mijn geld binnen 24 uur terug hebben gestort dan hebben ze tenminste iets goed gedaan, want ze geven aan dat 30 dagen kan duren.

Ohja van mij mag hier een slotje op voordat de discussie uit de hand loopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 09:15 ]

• coyote1980
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:11:
Maar moet ik hun bullshit dan geloven? Volgens mij liegen ze gewoon dat ze eens ons wegen en word er wel geleverd aan mensen die nu de meer prijs betalen.
Nogal een boude uitspraak, in dat geval bestel je hem toch voor de hogere prijs? Dan kun je zien of die eerder binnenkomt dan de andere. Dit soort verdachtmakingen komen een beetje makkelijk over zonder bewijs. En als je doel is om dat te achterhalen dan had je je topic wel iets anders vorm kunnen geven. Nu komt het meer over als een bashtopic voor Webshop X...
Het is namelijk erg makkelijk om alles op een ander af te schuiven, in dit geval een leverancier.
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat ze niet zelf een geheugenkaartenfabriekje hebben staan en gewoon daadwerkelijk afhankelijk zijn van hun leveranciers. Het zou galant zijn wanneer ze nu voor jou moeite gaan doen om het jaartje alsnog via een leverancier te pakken te krijgen waar ze normaal geen zaken mee doen, maar ik vermoed dat als leverancier A het niet kan leveren dat leverancier B het dan ook niet kan leveren. En wie weet hebben ze dit zelfs voor je nagevraagd, weet jij veel.
Maar als ze nu mijn geld binnen 24 uur terug hebben gestort dan hebben ze tenminste iets goed gedaan, want ze geven aan dat 30 dagen kan duren.
En dat is ook nog eens hun recht.
Het is hier geen fok, je mag wel *iets* verwachten van de gemiddelde gebruiker...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:11:

Het is namelijk erg makkelijk om alles op een ander af te schuiven, in dit geval een leverancier. Maar als ze nu mijn geld binnen 24 uur terug hebben gestort dan hebben ze tenminste iets goed gedaan, want ze geven aan dat 30 dagen kan duren.

Eens met bovenstaande auteur; het is nogal een boude uitspraak. Ik denk dat de imago schade als gevolg van liegen niet opweegt tegen de eventuele (miniscule) voordelen. Ik denk dat het goed is om jezelf te beseffen hoe webwinkels handel drijven en als je het daar in beginsel niet mee eens bent, dan gewoon bij een offline leverancier of webwinkel waar je regelmatig koopt bestellen.

Succes met je zoektocht naar de kaart.

Op verzoek een slotje. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.