Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2007] Probleem met uitmailen.

Pagina: 1
Acties:

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
Server hp ml110 g6 met sbs 2008 exchange 2007

Bij een klant hebben we het volgende probleem..

We kunnen namelijk sommige mensen niet mailen. 7 op de 10 mails komen aan.

een return mail ziet er als volgt uit:

Diagnostic information for administrators:
Generating server: cpsmtp-fia02.kpnxchange.com
Gebruiker@mailnaargestuurd.nl
#< #5.5.0 smtp;550 SPF: 195.121.247.5 is not allowed to send mail from domein.com> #SMTP#
Original message headers:
From: Gebruiker@domein.com
To: " domein2.com
Message-ID: <3ABC8BDBF70E1A409C39EB9D7F4C8BF323D32D7B08@SERVER.domein.local>
Subject: test
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain

Op de site mxtoolbox.com staan we aangemeld bij blacklist provider NOMOREFUNN. Hier al een paar keer af proberen te melden maar blijft steeds aanmelden. de melding op hun site is:

Dynamic IP or generic rDNS. Use your ISPs mail service, or whitelist at: http://moensted.dk/spam/no-more-funn/?addr=Onsipadres based on ripe netblock names 1017612000

Alle computers op het netwerk zijn virus vrij.

De ISP is Planet en we gebruiken mail.planet.nl om uit te mailen.

Ook heb ik onze hostingpartij gemaild met de zelfde vraag maar hun zeggen:

"Met problemen voor uitgaande mail zal je bij uw provider dienen aan te kloppen vrees ik.
Alleen inkomende mail komt via onze spamserver.
De uitgaande via uw provider."

Maar toch heb ik het idee dat er een record niet goed staat, waardoor we niet bekend zijn in de wereld.

Alvast bedankt voor de moeite. Krijg hier namelijk grijze haren van. Dit gaat mijn kennis te boven. Hoop dat iemand zo kan zeggen wat het probleem is.

Mvg,
Robin

Verwijderd

Heb je nog een 2e SMTP relay waar je naar kunt uitwijken? NOMOREFUNN is niet de meest gebruikte spam filter, dus om te zeggen dat hier 30% van je mails wordt geblokkeerd..

Zorg er wel voor dat alle pc's én servers zijn gescant. Zelf gebruik ik altijd de antivirus die geïnstalleerd staat op de pc, én malewarebytes.

Wellicht dat je in de tracking nog het e.e.a. kunt terugvinden van het bericht?

• Venomize
  • Laatst online: 11-04 07:29
#< #5.5.0 smtp;550 SPF: 195.121.247.5 is not allowed to send mail from domein.com>

Als dit het antwoord is dat je terugkrijgt, waar "domein.com" jullie eigen domein is, dan betekent dit dat je een SPF regel hebt ingesteld. Als jullie als relay mail.planet.nl gebruiken, dan dient deze toegevoegd te worden in jullie SPF, zodoende geef je aan dat mail.planet.nl een geldige mailhost is voor jullie domein.

Echter is het beter om zelf voor jullie mailafhandeling te zorgen. Als mail.planet.nl meerdere IP adressen gebruikt, dan lijkt het alsof meerdere mailservers toegestaan zijn om mail uit jullie naam te versturen, wat door sommige blacklist-sites kan opgepikt worden. Tevens klopt de reverse DNS dan nooit, en dit is ook iets waarop vaak wordt gecontroleerd.

• DNAxtreme
Hallo Xanadu_Soil

Ik heb helaas geen 2e smtp waar ik naar uit kan wijken. Dat klopt wel zo'n beetje 30% wat wordt geblokkeerd.

Alles is gescand op virussen etc.

Hallo Venomize,

De hosting partij die wij gebruiken beheert alles voor ons. Hun heb ik eerder al om een reactie gevraagd, en die zeiden letterlijk :

"Met problemen voor uitgaande mail zal je bij uw provider dienen aan te kloppen vrees ik.
Alleen inkomende mail komt via onze spamserver.
De uitgaande via uw provider."

Ik heb net gevraagd of ze mail.planet.nl toe willen voegen aan de SPF record.

Hoe kan ik zelf voor eigen mailafhandeling zorgen dan? De hosting partij wil dat namelijk niet verstrekken.

• Venomize
Je dient natuurlijk eerst te kijken of er wel een SPF actief is op jullie domein, dit kan je op http://mxtoolbox.com/spf.aspx doen.

Als je toegang hebt tot je Exchange management console, dan vind je dit terug onder Organization Configuration > Hub Transport. Daar heb je het tabblad Send Connector. Nu zal deze bij het tabblad Network ingesteld staan als smarthost bij mail.planet.nl. Als je wil dat je Exchange server rechtstreeks de mail uitstuurt, dan dien je dit te wijzigen naar de optie daarboven: "Use domain name system (DNS) "MX" records to route mail automatically.

Als je een SPF record hebt, dan dient het ip, of de DNS naam van je mailserver hier ook in te staan, anders kom je weer bij je oorspronkelijke probleem.

• DNAxtreme
Type

Domain Name

TTL

Record

TXT

domein.com

24 hrs

v=spf1 +a +mx -all

Record: v=spf1 +a +mx -all

Prefix

Type

Value

Prefix Desc

Description

Dit krijg ik terug.
+

a

Pass

Match if IP has a DNS 'A' record in given domain

+

mx

Pass

Match if IP is one of the MX hosts for given domain name

-

all

Fail

Always matches. It goes at the end of your record.

dns lookup

ns lookup

mx lookup

whois lookup

Dit zegt MXtoolbox. Lijkt me dus dat er wel wat actief is

[ Voor 5% gewijzigd door DNAxtreme op 09-12-2011 16:27 ]

• Venomize
v=spf1 +a +mx -all

verklaart waarom de mails worden tegengehouden door servers die op SPF checken.
de + a betekent dat het IP adres van je domeinnaam toegestaan wordt om mail te versturen
de + mx betekent dat de IPs van je MX records toegestaan zijn om mail te versturen
en de -all betekent dat alle andere IPs mogen beschouwd worden als niet toegestaan.
Mocht er een ~all gestaan hebben, dan was dit een softfail, en wordt er niet actief iets gedaan.

Aangezien mail.planet.nl volgens je SPF niet toegestaan is om mail uit jouw naam te versturen, zal deze dus geweigerd worden door de mailservers die erop controleren.

Dat 7 op de 10 mails wel doorgaan, betekent gewoon dat je geluk hebt dat 7 op de 10 van je bestemmelingen niet controleren op SPF.

Wie beheert je domeinnaam? En je mailserver?

• DNAxtreme
Venomize schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:34:
v=spf1 +a +mx -all

verklaart waarom de mails worden tegengehouden door servers die op SPF checken.
de + a betekent dat het IP adres van je domeinnaam toegestaan wordt om mail te versturen
de + mx betekent dat de IPs van je MX records toegestaan zijn om mail te versturen
en de -all betekent dat alle andere IPs mogen beschouwd worden als niet toegestaan.
Mocht er een ~all gestaan hebben, dan was dit een softfail, en wordt er niet actief iets gedaan.

Aangezien mail.planet.nl volgens je SPF niet toegestaan is om mail uit jouw naam te versturen, zal deze dus geweigerd worden door de mailservers die erop controleren.

Dat 7 op de 10 mails wel doorgaan, betekent gewoon dat je geluk hebt dat 7 op de 10 van je bestemmelingen niet controleren op SPF.

Wie beheert je domeinnaam? En je mailserver?
Hoi Venomize,

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

De mailserver beheer ik zelf. Het domein wordt gehost door android.be.

Ik heb heen en weer mail contact gehad maar ze snappen het blijkbaar niet.

Kan ik hun ook vragen om het SPF record te schrappen? Of kom ik dan juist nog op meer spam aanmeld sites ?

Wat zou jij doen?

Mvg,

Robin

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Schrappen kan, het is geen rfc eis.
spf is opzich niet bedoeld om spam te voorkomen maar eerder dat spammers geen gebruik kunnen maken van jouw domeinnaam als afzender. Een foute spf zit dus ook jezelf in de weg in dit geval.
Als je mij zou vragen wat ik zou doen dan is dat simpel, zorgen dat je spf goed staat, dus je isp smtp die als relay dient opnemen met een include in je spf record.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 12-12-2011 14:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DNAxtreme
Ja precies. Ik kreeg net een mailtje van het hosting bedrijf, die zeiden dat ze het SPF hadden aangepast

ik zag nu dat het: "v=spf1 +a +mx a:mail.planet.nl -all" is geworden

MX10: server.bedrijf.com Dit om mail rechtstreeks op exchange af te leveren.
MX20: mail.bedrijf.com Dit is de mail server van android.be

MX20 gebruik ik voor backup. mocht server uitstaat oid. Ik gebruik ook de POP Connector.

Is dit nou het juiste SPF record ?

Ik heb me wederom afgemeld op de spamlijst. Afwachten nu dus.
Pagina: 1