Mijn internet valt telkens weg...(Enkel mijn PC)

Pagina: 1
Acties:

• whykillme
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:19
Geachte Allemaal,

Ik denk dat het probleem zich nu al ruim een halfjaar voor doet, in het begin vond ik het niet zo erg, maar nu begint het toch wel irritant te worden.

Op hele random momenten, knalt mijn internet er uit. Geen speciale tijden, iedere keer weer anders, vaak als ik het spel "Heroes of newerth" speel, maar als ik een ander spel speel, of gewoon op het internet zit the browsen (tweakers, game websites) valt het gewoon ineens weg.

Mn broertje / vader krijgen dit niet, en kunnen op het moment dat mijn internet niet werkt, gewoon doorgaan met wat ze doen, zonder enige problemen.

Router poorten ook al gechecked en met mn broertje gewisseld, ben ik alsnog de enige met dit probleem.

Als ik dan mn kabel replug werkt mijn internet meteen weer. Gewoon erin > eruit binnen 2 seconde en het werkt weer prima. (raar?)

Nou sinds koort weer begonnen met Heroes of Newerth (lijkt op Dota, LoL etc) en dan ben je lekker bezig in een potje, gaat je verdomde internet eruit, moet je kabel repluggen, ben jij al dood tegen de tijd dat je terug in de game geconnect bent. Zeker earlygame verpest dat gewoon vaak de hele ronde.

Ik heb nu 1+ Maand een nieuwe PC, en ik had gehoopt dat dat het probleem zo verhelpen, maar nee dus. Ook windows al opnieuw installed meedere keren zonder succes.

Nou ben ik niet erg bekend met DDOS en alle andere varianten die je daarvan hebt...

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Met Vriendelijke Groet,

Martijn

Additon 1: Gebeurd soms 2-3 keer per avond, andere keren weer een dag of 2 niet, erg random.

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
Nieuwe PC, andere router poort, dan blijft er eigenlijk nog maar 1 ding over: de kabel?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 22:15

RvL

Zomaar wat vragen:
• Heb je de laatste drivers voor je netwerkkaart geïnstalleerd?
• Wat als je de PC op een andere kabel aansluit? Dit klinkt namelijk als een slechte verbinding.

[ Voor 18% gewijzigd door RvL op 07-12-2011 14:56 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• whykillme
Drivers zijn up to date.

Ik zal de kabel wel een poging geven... wordt nu 2x opgenoemd, ik wou het eigenlijk niet doen omdat we de kabel door een buis door de muur hebben getrokken van de meterkast naar zolder terwijl dit probleem de eerste 5 jaar nooit voorgekomen is.

Bedankt voor de reacties dan...:) Laat ik hem wel ff via de trap lopen ofzo mensen laten struikelen :)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 15:09
Welke snelheid geeft je netwerkconnectie aan? 10mbps of 100mbps, bij een crappy kabel draai je namelijk vaak maar 10 mbps. (Probeer eens in je LAN connectie 10 mbps half Duplex te forceren, is het probleem er dan nog?)

(Dit is natuurlijk geen oplossing 10 mbps half duplex, maar het geeft een goede indicatie of er in je kabel iets mis zit)

[ Voor 22% gewijzigd door Biersteker op 07-12-2011 15:06 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• whykillme
Zit nu niet thuis maar op werk, weet wel dat hij 100mbps aangeeft...

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

whykillme schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:14:
Zit nu niet thuis maar op werk, weet wel dat hij 100mbps aangeeft...
100Mbps lijkt me voor een recente netwerkkaart/PC niet kloppen (tenzij jullie router enkel 100Mbit poorten heeft).
Probeer een recente driver te zoeken op de site van de nic bouwer en vertrouw hierin niet op de Windows-update of de drivers van de leverancier van je moederbord... Vooral atheros kaartjes schijnen nogal eens moeilijk te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door WoC op 07-12-2011 15:26 ]

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Kan ook een verjaarde router zijn of de kabel is inderdaad een beetje 'versleten'
Maar dit klinkt eerlijk gezegd als een brakke router, niet als een driver-probleem. Kabel zou ook kunnen maar als je een oude router hebt, en dus niet de meest recente van je provider, dan is de kans ook klein dat het je kabel is.

[ Voor 58% gewijzigd door BlueLed op 07-12-2011 16:01 ]

• whykillme
Zal vanavond is kijke WoC.
Zal ook dan niet vertrouwen op de windows update wat ik wel gedaan heb..

Ik ga ook gewoon een nieuwe kabel maken en die gwn is aansluiten via de trap als de drivers geen verschil maken.

En ik dubbelcheck die 100Mbps ook wel ff

We zitten bij UPC.. net aan jaar denk ik.. weet niet of ik dat een recente router kan noemen zal ook wel ff kijken of mn vader die niet gereplaced hebt afgelopen jaar

[ Voor 24% gewijzigd door whykillme op 07-12-2011 16:03 ]

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

BlueLed schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:58:
Kan ook een verjaarde router zijn of de kabel is inderdaad een beetje 'versleten'
Maar dit klinkt eerlijk gezegd als een brakke router, niet als een driver-probleem. Kabel zou ook kunnen maar als je een oude router hebt, en dus niet de meest recente van je provider, dan is de kans ook klein dat het je kabel is.
Als de TS de kabel op de router in een andere poort steekt, dan heeft de TS nog steeds dezelfde problemen. Andere PC's op de router hebben die problemen niet, ook niet op hetzelfde moment als de TS ze heeft. Lijkt me erg sterk dat het aan een brakke router ligt.

<edit>I'm with Biersteker: grote kans op verrotte kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door WoC op 08-12-2011 01:00 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 15:09
Zal idd geen router probleem zijn. als port 1 net zo crappy doet als port 2, maar voor de rest wel werkt. Ik zeg bijna 100% kabel.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08

lier

MikroTik nerd

Kan je wat meer vertellen over de kabel?
Zelf stekkertjes erop gezet (en is dat volgens de standaard gebeurd)?
Zou je je NIC eens op 10Mbit willen fixeren (en treedt het probleem dan nog steeds op?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nieuwe stekkertjes erop zetten/ opnieuw aansluiten in inbouwdoosje. Nieuwe patchkabel ofzo... Misschien eens een losse netwerkkaart in je pc proberen.
Pagina: 1