[MacBook early 08] Probleem met schermverlichting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Ik heb een MacBook early 2008 gekregen van een vriendin van mij, met scherm issues. At random valt de schermverlichting weg, om soms weer terug te komen nadat de brightness helemaal op 0% is gezet.

Nu dacht ik: Dat is simpel, er zijn een hoop MB's met een defecte inverter. Mooi niet, dit loste het probleem niet op. Toen dacht ik: Misschien de power inverter kabel. Deze besteld, zat er een ander plugje aan dus gewoon direct op het moederbord vastgesoldeerd. Laptop deed hetzelfde.

Toen maar eens de schermrand losgetrokken en het display losgemaakt. Na wat trial and error kwam ik er achter dat als ik aan de linker kant van het scherm knijp op de rand, net iets boven het midden, hij uitvalt.

Iemand toevallig enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? De CCFL buisjes flikkeren niet en geven gewoon voldoende licht af. Heb het magneetje van de sleep switch verwijderd en de machine doet het nu wat beter, maar is alleen nog maar op een bureau te gebruiken, en dat is nou net niet het idee van een MacBook ;)