Review: Galaxy Nexus - Verschillende devices?

Pagina: 1
Acties:

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 10:58
Elke keer als ik een review op tweakers.net over telefoons lees, en nu dus ook weer bij die van de Nexus, valt het me op dat er at random een lijst met smartphones gekozen lijkt te worden voor verschillende tests/benchmarks. Het beste illustreert deze pagina het nog wel;

reviews: Galaxy Nexus: Android 4.0 in volle glorie

Op het ene moment zien we de iphone4s m.b.t. specificaties nog genoemd, maar metingen m.b.t. Helderheid en zwartwaardes, zien we hem niet terug. Vervolgens komt het neer op foto maken, en zien we de 4s wel weer in het rijtje staan.

En op bijvoorbeeld de volgende pagina; reviews: Galaxy Nexus: Android 4.0 in volle glorie , mist de Galaxy SII/Note weer in het rijtje met booten.

IMHO geeft dit een ontzettend onzorgvuldig beeld. Het lijkt me dat vergelijkingen worden gedaan om de telefoon te staven aan wat er in de markt staat, en wat de gebruiker wellicht kent. waarom wordt er niet vastgehouden aan een line-up van bijvoorbeeld 8 recente telefoons, ipv bij elke test een random gekozen aantal? Dat een iphone4s buiten de boot valt bij bijvoorbeeld de Antutu test lijkt me overigens duidelijk, maar daar heb ik het express ook even niet over :)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Goed punt!

Het is me een raadsel waarom de iPhone 4S er niet tussenstaat bij de tabellen met helderheid en zwartwaardes - en ik heb ook geen excuus voor het ontbreken van de S II in het rijtje met booten.

Het punt is dat we zoveel data hebben, dat ik moet kiezen. Bovendien staan tablets in de benchmark database in dezelfde lijst. Daarom zet ik handmatig vinkjes welke toestellen in de tabellen moeten verschijnen. Daarbij kies ik meestal meerdere toestellen van het merk waarvan ik het toestel bespreek (in dit geval Samsung) en van elk ander merk een of op zijn hoogst twee topmodellen. Zo kun je inderdaad vergelijkbare toestellen vergelijken.

Ik zal er voortaan scherper op letten waar ik de vinkjes zet, want ik vind het er ook onzorgvuldig uitzien. Dank voor het melden :)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:05

Koppensneller

winterrrrrr

Dit viel mij ook op. Waarom kunnen helderheid en zwartwaardes van iPhones niet worden vergeleken met die van dit toestel en de andere telefoons in de lijst?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 10:58
arnoudwokke schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:14:
Goed punt!

Het is me een raadsel waarom de iPhone 4S er niet tussenstaat bij de tabellen met helderheid en zwartwaardes - en ik heb ook geen excuus voor het ontbreken van de S II in het rijtje met booten.

Het punt is dat we zoveel data hebben, dat ik moet kiezen. Bovendien staan tablets in de benchmark database in dezelfde lijst. Daarom zet ik handmatig vinkjes welke toestellen in de tabellen moeten verschijnen. Daarbij kies ik meestal meerdere toestellen van het merk waarvan ik het toestel bespreek (in dit geval Samsung) en van elk ander merk een of op zijn hoogst twee topmodellen. Zo kun je inderdaad vergelijkbare toestellen vergelijken.
duidelijk :) Misschien een idee om van te voren een lijstje met kandidaten vast te stellen en daar bij te zweren, waar mogelijk? :)
Ik zal er voortaan scherper op letten waar ik de vinkjes zet, want ik vind het er ook onzorgvuldig uitzien. Dank voor het melden :)
Top! :)

Verwijderd

Ik weet niet zeker onder welk kopje dit precies past, dus ik meld het hier maar even: de link op pagina twee naar de voors en tegens van hardwareacceleratie doet het niet (meer). Persoonlijk vind ik dit een erg interessant onderwerp, dus is het jammer dat e.e.a. niet meer te lezen valt, al is de kans groot dat dat aan de andere kant ligt.

Goede reactie van de redactie hierboven trouwens :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 04:56 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Via jouw en mijn eigen link werkt het hier nu ook perfect. Ik kreeg eerder een Google 500 server error.

Probleem opgelost :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 00:27 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat betekent dat de server van die pagina de hik had. Daar kunnen wij niets aan doen :N

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Omdat ik niet zeker was of het een typo in de link was of aan de kant van Google lag meldde ik het toch maar even. Het is immers niet iedere dag dat de servers van Google problemen opleveren :p
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 04:55:
al is de kans groot dat dat aan de andere kant ligt.
Pagina: 1