Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08
Beste mensen,

Uiteraard heb ik van tevoren onderzoek gedaan maar heb hier niks nuttigs op kunnen vinden, dus vandaar mijn vraag hier. Ik ben in het bezit van twee Samsung P2450H monitoren die momenteel beiden op DVI zijn aangesloten. Nu wil ik mijn TV aansluiten (momenteel via HDMI) maar kan het niet werkend krijgen alle drie de monitoren van beeld te voorzien.

Dit ligt aan het volgende. Op HDMI en DVI kunnen maar twee beeldschermen aangesloten worden. Op DisplayPort kan er ook nog een aangesloten worden. Zodoende heb ik een DP -> HDMI adapter gekocht en deze ertussen gezet. Dit werkt ook niet, aangezien het waarschijnlijk een passieve adapter is.

Nu zit ik mij af te vragen, hoe is het mogelijk om deze twee monitoren en een TV aan te sluiten via mijn computer? Ik zat te denken aan de volgende situaties:

Beeldscherm 1: DVI -> DVI
Beeldscherm 2: DP -> DVI
Televisie: HDMI -> HDMI

Kan ik met deze situatie wel mijn beide beeldschermen gebruiken, maar ook mijn televisie? Ik moet dan nog wel een DP -> DVI adapter kopen (active wel te verstaan) maar als bovenstaande zou werken zou dat top zijn.

Wie o wie geeft mij het verlichtende antwoord :D

Alvast bedankt!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:55

D4NG3R

kiwi

:)

Het bovenstaande zou moeten werken met een actieve adapter ja. Bijv met de actieve adapter van Sapphire die je hierboven hebt staan of met deze: pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT

Welke adapter heb je momenteel? Als deze Passief is kan je dit heel simpel testen door de HDMI of DVI kabel uit een van de andere poorten te halen. Krijg je dan wel beeld op het aangesloten scherm is hij dus passief 8)7.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2011 11:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Luistert de aangesloten zo nauw naar het merk dan? ;) Ik ga de Sapphire gewoon proberen denk ik, aangezien ik die zo om de hoek kan kopen.

Maar als ik het goed begrijp bestaan er dus nauwelijks actieve DP -> HDMI adapters? Niet dat het uitmaakt lijkt mij, maar ik hoop niet dat het conflicten oplevert dat een monitor op DP is aangesloten en de ander op DVI terwijl de TV op HDMI zou moeten werken.

Nou goed, ik ga het in ieder geval proberen, thanks voor de reactie!

EDIT: De adapter die ik momenteel gebruik is idd passief, aangezien Catalyst Control Center aangeeft dat ik een beeldscherm uit moet schakelen als ik (in dit geval) mijn TV wil gaan gebruiken die momenteel dus via de adapter is aangesloten (DP -> HDMI)

[ Voor 21% gewijzigd door Jochemp op 07-12-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:55

D4NG3R

kiwi

:)

Nee je huidige config zou met een actieve adapter geen conflicten op mogen leveren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
duurdere oplossing is een matrox dualhead2go aanschaffen dacht ze wel in de V&A te hebben gezien tweedehands.

dit kastje maakt van je twee monitoren 1 grote monitor waardoor je je tv als 2e monitor kan aansluiten en dan gewoon switchen?

hoop dat je hier wat aan hebt?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Thanks voor de reacties maar ik kies voor nu de goedkopere oplossing in de vorm van een actieve DVI adapter (Sapphire). De huidige configuratie levert dus wel conflicten op vanwege de passieve adapter. Ga hem morgen afhalen en gelijk testen!

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Pagina: 1