Computer hangt vast na externe harde schijf is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 10:47
Ik heb verschillende externe harde schijven. Als ik een van deze aansluit terwijl de computer al aanstaat dan loopt de computer vast en kan ik niks meer doen. Als ik de externe harde schijf aansluit terwijl de computer uitstaat en daarna de computer aanzet dan loopt hij niet vast.

Ik heb dit bij meerdere externe harde schijven. Ik heb dit niet als ik een USB-stick aansluit of een telefoon.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met het geven van specs, en de manier waarop je het aansluit.
Heb je geen rare problemen met randaarde oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
die externe harde schijven zijn 2.5 inch allemaal. Die hebben geen externe voeding nodig. Ik sluit ze gewoon aan via de usb poort. Maakt niet uit of ik ze op de USB-poorten van mijn mobo aansluit of de computer kast zelf.
Dit is mijn computer: gallery: yezoxant
Het OS is windows 7 ultimate 64 bit.

Hebben jullie hier genoeg aan?

[ Voor 28% gewijzigd door yezoxant op 12-12-2011 11:41 ]

• yezoxant
Ik heb op internet nog niks kunnen vinden.
De harde schijf die ik het meeste aansluit is een Western Digital Passport van 512GB.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

USBdrivers zijn wel goed geïnstalleerd?

Post eens volledige specs, dat helpt altijd.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je zou die externe hardeschijf een kunnen laten controleren met chkdsk, kijken of er errors terugkomen. Kan zijn dat er beschadigde sectors zijn of dat de partitietabel in de war is..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
En als je hem aan een andere PC of notebook aansluit?

• yezoxant
Op een andere Computer heb ik er geen last van het ligt echt aan mijn computer. En alle drivers zijn up to date.

@TERW_DAN: wat bedoel je precies met de volledige specs. Als je op die link klikt in mijn 2e post. Daar staat mijn hele pc en het OS heb ik er bij gezet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Post die gegevens gewoon hier, je hebt er meerdere dingen staan, geen idee om welke het gaat. Daarbij horen specs gewoon in je topic, zodat het een compleet verhaal is.

Zet USB legacy support eens aan of uit in je bios, wil soms nog wel eens wat helpen.

• yezoxant
Mijn computer specs:

NZXT Phantom
Asrock 890FX Deluxe4
AMD Phenom II X6 1100T Black Edition.
ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Crucial m4 128GB SSD
Windows 7 Ultimate 64 bit

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Ik heb hier ook wel eens last van, alleen freezed mijn pc dan niet, maar kan ik geen usb apparaten meer gebruiken. Aangezien ik een usb muis/toetsenbord heb kan ik dan ook niks. De enige oplossing die dan helpt is om de computer uit te zetten en de stroom er vanaf te halen. Daarna doet alles het gewoon weer.

@ TERW_DAN, wat bedoel je met randaarde probleem, dat ergens iets sluiting maakt ofzo?

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:54
Ik heb dit probleem ook eens gehad.
Ik heb de externe HD een andere schijfletter gegeven, daarmee was mijn probleem in ieder geval opgelost.

• yezoxant
@ictinteresse: bij mij heeft de harde schijf vaker een andere letter omdat ik vaker meerdere harde schijven of andere apparatuur (telefoon) heb ingestoken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

webbier schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:36:
@ TERW_DAN, wat bedoel je met randaarde probleem, dat ergens iets sluiting maakt ofzo?
Niet zozeer sluiting, maar dat iets probeert te aarden op de verkeerde manier.
Maar dat is hier niet zozeer van toepassing, omdat de schijven geen externe voeding hebben (maar dat kon ik niet weten, want de TS had die info niet gegeven).

• yezoxant
Nu weer mijn vraag aub.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dat akketfietje kan ook voorkomen bijv. wanneer je alleen al een externe usb hub hebt aangesloten.

heeft iets te maken met incompatibiliteit tussen verschillende implementaties van diverse leveranciers.

denk niet dat je er iets aan kunt doen though...

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
mmm... oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je nou al iets gedaan met de legacysupport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
Niks kunnen vinden.
Maar ik heb het nagevraagd aan verschillende mensen en die zeggen allemaal dat het een hardware conflict is.
Pagina: 1