Realtek ethernet blijft in "Deep Sleep Mode"

Pagina: 1
Acties:

• Derper
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01 12:57

Derper

Pirate Legend

Topicstarter
Goedendag,

Gisteren heb ik een ASRock 870 Extreme3 MoBo geïnstalleerd in mijn kast (tevens een nieuwe cpu en geheugen)
Nu doet bijna alles het prima, voor zover ik kan zien. Want de ethernet controller wil niet werken.

Na het installeren van de driver geeft windows dit aan
The RealTek Network Adapter/Controller was not found.
If Deep Sleep Mode enabled Please Plug the Cable
Nu ken ik Deep Sleep Mode niet....na een paar google searches schijnen meer mensen hier last van te hebben.
Er stond als oplossing, even je ram geheugen en je MoBo batterij er uit halen en daarna opnieuw opstarten. Dit had helaas geen effect.
Hierna heb ik de WiFi-adapter van mijn huisgenoot geprobeerd, deze wordt door windows zelf geïnstalleerd zonder problemen maar wil niet connecten met het netwerk, dit blijft unidentified, het wachtwoord voor het netwerk accepteert hij wel.

Zie ik iets over het hoofd om connectie te maken met ons netwerk en internet of ligt het aan mijn nieuwe MoBo?

ASRock 870 Extreme3
Windows 7 64bit

Try me.....

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-02 18:37
Staat de netwerk controller wel aan in je BIOS?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een ethernet adapter is een netwerkapparaat. Ook al zitten ze op een moederbord, netwerkapparaten worden besproken in Netwerken.

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Derper

Derper

Pirate Legend

Topicstarter
ja, die kon ik eerder niet vinden.
net even gezocht en hij staat aan. hij gaf ook aan dat er een kabel in zat want als ik de utp er uit trok gingen alle waarden op "open".
dus de bios ziet hem wel, windows ziet hem ook wel in "device management" maar zodra ik de driver wil installeren gaat het mis.

Try me.....

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je al gekeken of er misschien een nieuwe(re) versie van de driver beschikbaar is?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Derper

Derper

Pirate Legend

Topicstarter
Gelukt!
Alleen de manier waarop is beetje raar.
De drivers van de site werkte niet.....
Een vriend is langs gekomen en heeft een iso gemaakt van de installatie dvd.
Na deze te hebben geïnstalleerd werkte alles vlekkeloos.

Ik was een beetje in de stress omdat heel internet vol stond met die realtek ethernet controllers die niet werkte vanwege deep sleep.

Bedankt voor de reacties!

/tijd voor SC2 :+

Try me.....

Pagina: 1