• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07-2025
Hello mensen :)

Ben al tijdje niet meer online geweest hier, maar jullie hebben me in t verleden goed geholpen, dus vandaar dat ik toch weer hier terug kom.

Ik heb op dit moment dit setje:

Asus m4n 75TD moederbord
4gb Gskill ripjaws memory (1 van de allereerste dus vandaar geen 8)
Amd phenom II 1090T BE 3.2ghz x6
Nvidia geforce gtx 460 SC 768 mb
Creative soundblaster x-fi fatal1ty gamer championship edition
En een 5.1 home cinemaset van phillips, optisch aangesloten

Nu wil ik deze het aankomende jaar gaan vervangen voor beter spul, met uitzondering van de geluidskaart en home cinemaset, want deze zijn gewoon top. Maar goed, ik heb jullie hulp dus nodig voor een upgrade.

Zelf zat ik te denken aan:

Asus M5A 97PRO (hierover een vraag, of mijn USB dingen en harde schijfen sneller gaan werken, in verband met SATA III en Usb 3.0?)
8GB of 16GB Gskill ripjaws X ter vervanging van de ripjaws die ik nu heb.
Amd Fx 8150 of 8120. (hier ook weer een vraag, of dit veel prestatiewinst oplevert voor mij. Ik game best veel)
En een geforce gtx 570 of 580, dit ligt een beetje aan het budget dat ik heb.

Ik wou dus graag weten of dit bovenstaande setje een goede upgrade is. Want als het even kan heb ik geen zin om over te stappen naar Intel voor prossecoren, en ik wil helemaal niet over naar ATI voor videokaarten, want heb in het verleden daar veel problemen mee gehad.
By the way, ik heb een corsair 1000 watt voeding eraan hangen, en betaal stroom niet zelf, dus kwa stroomverbruik maakt het me niet uit

Maar goed, als jullie mij toch om willen praten om toch voor Intel, of Ati te gaan, dan probeer het maar.

Mijn budget voor alles is eigenlijk onbeperkt, gezien het feit dat ik niet alles in 1x ga upgraden. Maar ga niet verwachten dat ik processoren van 1000 euro in me pc zet, of videokaarten van 600+. Mijn videokaart nu was 200 euro, en mijn processor 240, neem dat als een richtlijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet van Martijn

Even voor de admins: Ik heb bewust ervoor gekozen om het topic hier neer te zetten. Dit vanwege het feit, dat mijn videokaart pas als allerlaatste geupgrade word in verband met de kosten. Ik ga niet alles in 1x, doen, dus vandaar dat ik het toch hier neer wilde zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door maramsp op 07-12-2011 09:21 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nee, je hdd's en usb apparaten gaan niet sneller, tenzij zij zelf ook opereren op die snelheid... als jij dus een hdd koopt die uitgerust is met een Sata 3 6Gb/s aansluiting, dan zal het wél werken. Sata 2 3Gb/s schijven gaan niet vanzelf sneller... met usb net zo.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

maramsp schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:10:
Even voor de admins: Ik heb bewust ervoor gekozen om het topic hier neer te zetten. Dit vanwege het feit, dat mijn videokaart pas als allerlaatste geupgrade word in verband met de kosten. Ik ga niet alles in 1x, doen, dus vandaar dat ik het toch hier neer wilde zetten.
Toch onde dat je wel goed nadenkt over waar je gevoelsmatig je post neerzet, maar niet even leest wat het beleid erover zegt...
Lees: *LET OP* - Wat moet ik kopen. Daar staat te lezen waar je vraag wel thuis hoort. Mocht je er niet uitkomen, dan zie ik je DM wel tegemoet. Dit topic ga ik echter sluiten.

Dit topic is gesloten.