Tis nogal een mond vol, mn topic title, maar in essentie komt het er hier op neer. Ik draai mijn eigen postfix servertje waar ik ook authenticated SMTP mail relaying op laat uitvoeren. De laatste dagen zie ik in mijn logwatch voorbij komen dat ik van die grapjassen aantrek die het leuk vinden om willekeurige usernames/passwords te proberen en op die manier te kunnen relayen. Dat soort backscatter hoort er natuurlijk bij, en nu kan ik die rakkers natuurlijk gewoon blocken in mn firewall (andere VM), maar het liefst laat ik dat automatisch gebeuren.
Ik heb zitten zoeken, maar ik kan nergens vinden dat je in postfix zou kunnen instellen dat een IP na bijvoorbeeld 10 foutieve authenticatiepogingen wordt geblocked. Weet iemand of die mogelijkheid in postfix zit? Of dat die mogelijkheid erin is te plakken op één of andere manier? Ik draai debian Lenny met postfix en aanverwante packages up to date.
Ik heb zitten zoeken, maar ik kan nergens vinden dat je in postfix zou kunnen instellen dat een IP na bijvoorbeeld 10 foutieve authenticatiepogingen wordt geblocked. Weet iemand of die mogelijkheid in postfix zit? Of dat die mogelijkheid erin is te plakken op één of andere manier? Ik draai debian Lenny met postfix en aanverwante packages up to date.