Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dual screen desktop / MacBook - Een KVM oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een PC met 2 monitors en een MacBook die ik regelmatig connecteer met één van die monitors.
Ik zou nu graag een manier vinden waarbij ik mijn twee monitors, toetsenbord, muis en audio kan gebruik voor zowel mijn PC als voor mijn MacBook op een snelle manier en snel kan switchen op welk systeem ik wil werken.

Volgens mijn redenering (hier zullen waarschijnlijk veel fouten inzitten) moet het zo:
Ik heb een KVM-switch nodig.
Apparaten naar de switch:
1. Ik sluit mijn 2 monitors via DVI aan op de switch
2. Toetsenbord en muis via aparte USB-connecties

Dus er moeten 2 DVI-inputs en 2 USB-inputs zijn.

Apparaten terug van de switch
3. DVI naar zowel PC als MacBook
4. Toetsenbord en muis afzonderlijk naar PC en MacBook

Dus er moeten 4 DVI-outputs zijn en 2 USB-outputs (kunnen toetsenbord en muis over dezelfde connectie gaan?)

Op mijn PC heb ik ook een 5.1 speakerset aangesloten. Kan die ook gedeeld worden?

Ik zit hier redelijk mee in de knoop. Bestaat er uberhaupt wel een switch die ongeveer gemaakt is om mijn probleem op te lossen? Of maak ik het te ingewikkeld? :?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
of je doet het in software met synergy, werkt heerlijk :)

Hoewel ik niet weet of je ook audio kan switchen, dat gebruik ik namelijk niet.

http://synergy-foss.org/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Je zou ook een softwarematige oplossing kunnen proberen met behulp van Synergy. In mijn ervaring werkt dat op een (W)LAN erg goed. Dan kun je minstens de ervaring uitproberen. Later zou je dan altijd nog kunnen 'upgraden' naar een KVM switch.

edit:
Net spuit 11 :(

[ Voor 5% gewijzigd door alex3305 op 07-12-2011 02:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Synergy ziet er netjes uit, maar ik zou toch nooit mijn MacBook bureaublad kunnen uitbreiden naar mijn 2 externe monitors zonder een connectie?

Dit is eigenlijk de grootste vereiste: dat ik zowel op mijn PC als op mijn MacBook kan genieten van een zeer ruime werkruimte, zonder mijn monitors voortdurend in en uit te pluggen.

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 15:53
Je kan op dit moment al 2 monitors aansluiten op je macbook? Ik snap niet helemaal hoe je het wil aansluiten? Zover ik weet kan je maar 1 monitor aansluiten op je macbook! Of je moet zoiets hebben of kopen http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/ ? De uitgang van je pc en van dat kastje kan je aan een dual monitor kvm switch hangen!

Verwijderd

Topicstarter
1 monitor via een Mini Displayport to DVI connector
1 monitor via een USB Display Adapter

Op deze manier kan je 2 extra monitors aansluiten op een MacBook..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ideale product gevonden:
Omniview Desktop KVM Switch, Dual-Head DVI & USB

Het is exact gisteren uitgebracht :D Maar $400 is wel ver boven het budget dat ik uitgestippeld had.
Daarom ben ik verder blijven zoeken en het blijkt dat ik helemaal geen KVM-switch nodig heb.

Bij 1 van mijn monitors (Dell U2410) kan ik namelijk via een toets de input source bepalen.
Ik heb nu mijn PC via Displayport geconnecteerd en mijn MacBook met een Mini Displayport to DVI connector.
Wat mijn muis & toetsenbord betreft zoek ik nog verder :)

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 15:53
Oke sorry dan had ik niet goed gelezen, ik had het idee dat je beide monitors wil overschakelen naar je macbook! Voor je toetsenbord muis zijn er prima software matige oplossingen!
Pagina: 1