Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wireshark decrypt packets niet

Pagina: 1
Acties:

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Beste Tweakers,

Hopelijk zit ik hier goed maar ik heb een probleem, ik ben bezig met wireshark om mijn internetverkeer te sniffen maar ik kan WPA2 encrypted packets niet zien. Ik heb wel bij preferences en dan IEEE 802.11 mijn key ingevuld op volgens mij de juiste mannier namelijk zo:
wpa-pwd:wachtwoord:ssid

Als ik mijn wpa2 beveiliging uitzet dan zie ik wel gewoon alle packets op het netwerk.

Ik gebruik backtrack 5 R1 en heb mijn atheros AR9285 wireless card in monitor mode gezet met de volgende commands:
ifconfig wlan0 down
iwconfig wlan0 mode monitor
ifconfig wlan0 up

Met de beveiliging aan zie ik trouwens alleen maar een hele hoop broadcasts. Nu heb ik een vermoeden dat het fout gaat bij hoe ik mijn packets will decrypten maar ik heb geen idee wat ik fout doe. Alles wat ik via google vind zegt dat ik gewoon in wireshark bij preferences mijn wpa key op deze mannier moet invullen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je ook gespeeld met de opties Assume Packets Have FCS en Ignore the Protection bit?

• Shaverion
Ignore the protection bit heb ik wel aan en uit gezet maar assume packets have FCS nog niet, dat zal ik nu eens gaan proberen.

Edit: Ik heb het geprobeert maar geen succes, ik was trouwens vergeten te vermelden dat ik ook een error code krijg namelijk deze:
(wireshark:1866): Pango-WARNING **: Invalid UTF-8 string passed to pango_layout_set_text()

[ Voor 47% gewijzigd door Shaverion op 07-12-2011 12:47 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die foutmelding is niet boeiend, heeft volgens mij niets te maken met je huidige probleem.

Maar over die settings: heb je alle-vier de mogelijke combinaties geprobeerd?

• Shaverion
Ja ik heb alle combinaties geprobeerd, geen van allen heeft gewerkt. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik heb ookal geprobeert de encryption te veranderen van WPA2 naar WPA en ook WEP maar met geen van allesn succes, alleen als ik de beveiliging uit zet kan ik de packets zien.

EDIT: Nu werkt het wel, geen idee wat ik nou gedaan heb. Bedankt voor de hulp =)

[ Voor 59% gewijzigd door Shaverion op 08-12-2011 11:34 ]