Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:

• DavidKroes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo allemaal,

ik gebruik nu sinds ruim een jaar een simpele Microsoft Wired Ready Mouse. Aangezien
deze nogal licht weegt (circa 60 gram) en omdat ik graag een comfortabelere muis wil, ben ik
op zoek naar een nieuwe. Het gebruik is voornamelijk voor comfortabel surfen en gamen is bij
mij ook een vooraanstaande factor. Hier alvast enkele muizen die mijn aandacht wisten te trekken:

De Trust GXT32S, circa 20 euro
pricewatch: Trust GXT 32s Gaming Muis

De Razer Abyssus, circa 30 euro
pricewatch: Razer Abyssus Razer

De Logitech G400, circa 40 euro
pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse

Voor mij zijn dus de belangrijkste factoren een stevig gewicht, een comfortabele en ergonomische bouw
en natuurlijk ook een mooie vormgeving. Boven de 40 euro wil ik absoluut niet uitkomen. Dus welke van de
bovenstaande drie zou het beste voor mij zijn?

Verwijderd

Uit die 3 en bijna alle andere mice op PW, zou ik de G400 kiezen, heeft heel goed sensor de
Avago ADNS-S3095 smetteloose op prediction/angle snapping na.

Die Razer is een ambi-dex en de sensor heeft veel jitters.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35

Felyrion

goodgoan!

ik heb veel muizen geprobeerd in verschillende prijsklasses en types (van cheapass pilot tot dure razer spullen) maar sinds een paar jaar wil ik eigenlijk niet anders dan de MX518. Ik ben inmiddels aan mijn tweede toe, en bevalt nog steeds beter dan wat ik hier en daar tegenkom.

Ik snap dat deze er niet tussen staat (hoewel hij nog wel verkrijgbaar is) maar de G400 is zijn opvolger, en volgens alle reviews die ik gezien heb is het een waardige. Daarnaast is de prijs van de 518 weer omhoog gegaan, dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Met de logitech software geinstalleerd kun je ook gewoon alle knoppen binden, daar ben ik zelf ook gek op. Dat levert je drie knoppen extra op aan de bovenkant.

Ter info trouwens: hij is wel iets zwaarder. Als ik hem zo weeg kom ik op een kleine 100gram. Ik ga ervan uit dat de G400 niet erg verschilt omdat het exact dezelfde behuizing is.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

Ik kan je deG500 zeker aanraden. Kost iets meer maar gaat zeker wel zijn prijs terug verdienen. Voornamelijk door de vele knoppen is het ideaal voor gamen/surfen. Qua gewicht kan je dit zelf bepalen met 6x 1,5g of 4,5g komt op een totaal van ~135 gram. De grip van deze muis is beter dan elke die ik ooit in me handen heb gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Brazza op 07-12-2011 04:43 ]

Verwijderd

De G500 heeft een heel slecht duim knoppen set en scroll wheel vind ik, en de sensor heeft acceleratie problemen, ik weet niet wat voor type games hij speelt maar ik zou geen laser sensor kopen al is de Avago ADNS-(S)9500 die erin zit de beste laser sensor op de markt.