[V&A] Beoordeling Reactie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51
Hoi,

Voorop gesteld dat ik deze discussie echt niet wil starten om een eigen beoordeling aan te laten passen of daar op te mogen reageren.Ik zou een open discussie willen voeren omtrent dit onderwerp. Ik laat specifieke voorbeelden graag buiten de discussie.

Het kan natuurlijk voorkomen dat een beoordeling niet helemaal eerlijk is. We kunnen niet verwachten van t.net dat deze als politie gaat spelen, en bij de mensen thuis gaat kijken wat er loos is.

Toch is het best vervelend als je een beoordeling krijgt die niet helemaal in lijn ligt met de werkelijkheid.

Je kunt hier echt wel mee leven.. tweakers zijn redelijk goed van vertrouwen en willen je op basis van zo een beoordeling best nog een tweede kans geven, maar ik denk dat het ook aardig wat mensen afschrikt. En dat is toch ook wel vervelend.

Ik zou alleen graag de mogelijkheid willen krijgen om te kunnen reageren op een beoordeling. Zoals het nu is voelt het alsof ik in een rechtszaal sta waar ik niks mag zeggen en niets mag verdedigen. Natuurlijk moet we niet willen dat er een discussie gaat ontstaan, maar ik denk dat de "gedupeerde" wel zijn eigen verhaal kwijt moet kunnen. Althans, dat lijkt me wel zo eerlijk.

Als we het echt bij 1 reactie houden dan zie ik er niet echt nadelen van... voordelen mag iedereen voor zich bedenken... ik strijd alleen graag voor gelijkheid en eerlijkheid.... En dit voelt gewoon niet eerlijk.

Nogmaals, je mag mij helemaal buiten deze evt nieuwe functie sluiten.. Ik doe dit echt niet voor mijzelf.

Dank

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan vrij eenvoudig bij de beoordelingen komen van de beoordeler. Dat zegt mij vaak meer dan een individuele reactie. Wellicht is het een idee dat helemaal direct te linken of op bepaalde manier weer te geven bij de beoordeling. Ik zal er eens over nadenken :)

Reageren, nee...
We hebben al genoeg aan het ruimen van V&A beoordelingen die hier volgens procedure aangekaart worden. Nog een platform erbij waar gerant kan worden zie ik niet zitten. Dan moeten mensen elkaar over en weer maar een beoordeling geven; als er directer gelinkt wordt ben je daar dan ook gelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Zo, ik heb er echt even over moeten denken, en moet eigenlijk bekennen dat ik het niet helemaal heb doorgedacht.

Wat jij zegt is precies wat ik wil... En ondanks dat je dit geen reageren noemt... is het dat eigenlijk wel.

Eigenlijk is het puur een layout functie die ik zocht.

Ik heb eigenlijk al de mogelijkheid om te reageren op de koop. Maar dan niet zozeer over de koop, maar de koper. Ik kan de koper natuurlijk ook beoordelen. Het enigste wat ik mis, is dat die 2 beoordelingen naast elkaar staan.

Wellicht moeten we het niet "beoordeel de verkoper" noemen, maar "beoordeel de koop" ..
Immers beoordeel je die ene koop die jij hebt gemaakt, en niet echt de verkoper. Je kunt het wel zo formuleren, maar eigenlijk gaat de beoordeling over de koop/deal... (is rechtmatig ook handiger... )

Wat jij aangeeft zou voldoende zijn. Ik zou liever zien dat de 2 beoordelingen echt onder elkaar staan, maar een link is voldoende.

Onder aan de beoordeling komt dan bv een link te staan "de verkoper heeft deze koop ook beoordeeld" en zo kan de potentiële koper direct de andere kant van het verhaal zien. En hoeft hij dus niet te gaan zoeken...

Uiteindelijk beoordeeld de koper de verkoper, en de verkoper de koper (wat nu al kan). Het enigste wat er veranderd is de layout. Ipv dat de beoordelingen op 2 verschillende pagina's staan, staan ze op 1 pagina. Of word er naar verwezen.

Als dat is wat je bedoeld... dan ben ik blij!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Hebben we nog plannen? Ik vond je argument goed... en zou uitkijken naar een implementatie.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De devvers zijn volop bezig met Tweakers 7, dat dit jaar geïntroduceerd zal worden. Vermoedelijk is iets dergelijks beter te plannen om dan iets mee te doen. Alleen kritische of erg triviale zaken worden voor die tijd opgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:54:
De devvers zijn volop bezig met Tweakers 7, dat dit jaar geïntroduceerd zal worden. Vermoedelijk is iets dergelijks beter te plannen om dan iets mee te doen. Alleen kritische of erg triviale zaken worden voor die tijd opgepakt :)
Top!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

@Floppus: bij de shopreviews kan een shop wel reageren op recensies... ik vind - zoals worldcitizen voorstelt - het ook een goed idee dat users diezelfde mogelijkheid van posten van 1 reactie krijgen voor userreviews.

Ik heb toevallig net een geval aan het handje waarbij een user een PC van me kocht, waar hij (kort daarop) problemen mee kreeg, die ik zelf niet had voor de verkoop. Ik los dit soort dingen altijd netjes op (hardware kan stuk gaan ondanks ik alles nogmaals test voordat ik het verkoop), maar de user ging - ondanks mijn 200+ rating - direct uit van kwader trouw... en zonder me te zelfs maar te contacten of de gelegenheid te geven het op te lossen had ik al een 1 ster recensie aan mijn broek.

Ik heb toen ik daarop door een andere koper attent werd gemaakt zelf maar contact gezocht, en gelukkig is het nu verder goed opgelost en heeft diegene zelf voorgesteld de recensie te laten verwijderen, maar anders zit je er toch maar mee... vooral als je nog niet veel beoordeeld bent kan 1 zo'n geval zwaar wegen, maar zelfs met mijn hoge (en verder zo goed als vlekkeloze) rating kreeg ik wat vragen/opmerkingen.

Alleen al de additie kunnen inbrengen dat de beoordelaar geen contact heeft gezocht of mogelijkheid tot oplossen van de kwestie heeft gegeven (o.i.d.) zou al flink schelen voor de perceptie van potentiële andere kopers/verkopers.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Mee eens.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil is dat een ShR een éénrichtingsverhaal is waarbij de klant oordeelt en een winkel reageert. Maak je reacties bij V&A beoordelingen mogelijk, gaan mensen de hele discussie op 2 plaatsen lopen kopiëren omdat ze hun verhaal ook bij de ander willen plaatsen.

Met het inzichtelijk of sneller beschikbaar maken van de reviews van de reviewer heb je dat niet, en blijft de kerninformatie ook clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Het verschil is dat een ShR een éénrichtingsverhaal is waarbij de klant oordeelt en een winkel reageert.
Waarom niet exact ditzelfde systeem ook implementeren voor V&A?? Bij ShR werkt het toch ook prima zo?

Bij beschikbaar maken van de reviews van de reviewer moet een koper/verkoper alsnog specifiek gaan zoeken naar de eventuele reactie/beoordeling van de gereviewde op de reviewer, waarbij dat er ook nog eens meerdere kunnen zijn. Dit maakt e.e.a. naar mijn idee onnodig ingewikkeld/onoverzichtelijk. Bij een enkele reactie onder de V&A beoordeling is de perceptie van beiden meteen duidelijk zonder additioneel speurwerk (wat vermoedelijk de meesten niet gaan doen)...

Het probleem met de "kerninformatie" in een user-review is dat het op dit moment de perceptie van 1 persoon bevat, betreffende een transactie die door 2 personen is aangegaan. En dat gegeven verandert niet (of slechts heel indirect, na zoekwerk) door de reviews van de gereviewde beschikbaar te stellen. En feitelijk is die info nu al beschikbaar - door op de username van de reviewer te klikken, V&A open te slaan en dan te gaan zoeken. Maarja, hoeveel mensen doen dat...

[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 05-01-2012 18:28 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn punt is, dat er 2 te reviewen partijen zijn bij V&A, waar dat bij ShR 1 is. Ik kijk dan liever naar een systeem waarbij de gerelateerde weder-review / reviewerscore danwel zichtbaar danwel makkelijk op te roepen is.

Ik ben het zoals eerder gemeld ééns dat het fijn is als het makkelijker is de andere kant van het verhaal te zien. Een reactiesysteem aan V&A toevoegen dupliceert informatie die toch al beschikbaar is (in de weder-review), maar alleen niet eenvoudig genoeg inzichtelijk is.

Daarbij teken ik aan dat in beide gevallen de bedoeling is dat een review een standpunt nav een enigszins afgeronde ervaring weergeeft. Ook in de ShopReview staan we geen uitgebreide discussies toe - want als er zoveel ruimte voor discussie is, dan is het blijkbaar toch niet zo afgerond. Het is weergeven van de standpunten. Hetzelfde geldt voor de V&A reviews: het is geen discussieplatform. Waar ik wederom bij aanteken dat ik het ermee eens ben dat de weder-reviews makkelijker inzichtelijk maken een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Okay, ik begrijp nu inderdaad wat beter wat je bedoeld. Thanks voor de toelichting en ik kijk uit naar de uitwerking ervan in Tweakers7 :)

Full Specz

Pagina: 1