Toon posts:

[Vista] nieuw moederbord, OEM code

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een nieuw moederbord in mijn laptop laten zetten, waardoor mijn Vista product-key niet meer werkt. Na wat Google werk kwam ik erachter dat het door de zogenaamde OEM-code komt, gezien deze aan het moederbord gelinkt is en niet aan de laptop.

Welke mogelijkheden heb ik nu om Windows Vista alsnog te installeren op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een nieuwe licentie kopen aangezien deze al gebruikt is bij je oude mobo of even met MS bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 06-12-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Tenzij je een nieuw moederbord hebt gehad van een ander merk kan de OEM code niet zodanig afwijken dat je Vista niet meer werkt. Ik neem aan dat de Vista bij de laptop hoort, en dat de fabrikant het moederbord heeft vervangen? Neem dan even kontakt met ze op en leg je probleem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met ^
Het moederbord zou overigens de activatiesleutel moeten bevatten waar de OEM versie naar kijkt, mits het de Windows versie is die is meegeleverd met de hardware. Bij ons op 't werk is bij een paar medewerkers het moederbord al eens vervangen en geen probleem met activatie geweest. Wij gebruiken Dell laptops. Wellicht handig om je merk te noemen.

Had je zelf al wat gezocht en geprobeerd? Ik zou persoonlijk toch eerst contact opnemen met de fabrikant van de laptop.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je die key niet ook gewoon even heractiveren? Ik heb mijn Vista OEMkey inmiddels op iets van 7 borden gezet, en dat werkt nog steeds (ik heb 1 systeem dat continu geupgrade wordt, zolang het werkt met die key blijf ik 'm gebruiken).
Als je MS belt, dan hoef je enkel aan te geven dat je het ding niet op een ander systeem gebruikt (dat doe je niet, want je oude mobo is stuk) en dan werkt het gewoon. Dat is mij al vaak zat gelukt op die manier, door gewoon het activatienummer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Gewoon even bellen, en zeggen dat je een ander moederbord hebt gekocht. Voor de rest is je systeem hetzelfde, en nu werkt Windows niet meer.....

Ergo: Microsoft wil best meewerken, en jij bent een domme gebruiker waarvan de Windows niet werkt. Tien tegen één dat jij gewoon een werkende activatie krijgt.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:51:
Heb gisteren een nieuw moederbord in mijn laptop laten zetten, waardoor mijn Vista product-key niet meer werkt. Na wat Google werk kwam ik erachter dat het door de zogenaamde OEM-code komt, gezien deze aan het moederbord gelinkt is en niet aan de laptop.

Welke mogelijkheden heb ik nu om Windows Vista alsnog te installeren op mijn laptop?
Telefonische (geautomatiseerde) activatie gebruiken en als dat niet mocht lukken bellen met het gratis servicenummer van Microsoft (0800-0233487);

http://answers.microsoft....b7-4b08-84c6-75fd47f2e149

Windows Vista activeren

http://windows.microsoft....requently-asked-questions

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DiedX schreef op woensdag 07 december 2011 @ 01:05:
Gewoon even bellen, en zeggen dat je een ander moederbord hebt gekocht. Voor de rest is je systeem hetzelfde, en nu werkt Windows niet meer.....

Ergo: Microsoft wil best meewerken, en jij bent een domme gebruiker waarvan de Windows niet werkt. Tien tegen één dat jij gewoon een werkende activatie krijgt.
Microsoft doet er inderdaad niet moeilijk over. Moet je wel even bellen, maar is zo gepiept.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1