Toon posts:

Sapphire Radeon HD 6870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik heb zojuist mijn nieuwe systeem gemonteerd en geinstallerd, hierbij zit onder andere de Sapphire HD 6870.

Nu heb ik 2 vragen, namelijk;
- ik heb de mogelijkheid om een stroom snoer op de zijkant van deze kaart aan te sluiten; wanneer is dit nodig?
- wanneer ik mijn acer x192W beeldscherm aansluit op de kaart zelf, krijg ik geen beeld. ik heb de bijhorende installatie cd gebruikt. klopt dit? bij mijn vorige kaart had ik hem er altijd direct op aan gesloten zitten. nu krijg ik toch alsnog de graphics van het moederbord en niet van de kaart?

er zat vreemd genoeg geen boekje bij, dus vandaar even de vragen hier.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
ehm ja als je die 'stroom snoer' van je niet aansluit heb je idd geen beeld. Zoek in de kabelbos van de voeding naar de juiste connectoren en plug die in (terwijl de pc UIT STAAT natuurlijk...)

pro-tip: op de juiste connector staat meestal iets van "pci-e power" oid. en let goed op of tie 6pin of 8pin moet zijn...

edit: ik lees net dat er twee 6pins connectoren in moeten.

[ Voor 32% gewijzigd door Haribo112 op 06-12-2011 21:33 ]

Verwijderd

Een wild gokje....je mist een stroomsnoer op je videokaart en hebt geen beeld. Ra ra... ;)

Verwijderd

Topicstarter
zo dan, 2 problemen in 1 keer opgelost! bedankt heren... ik ga het uittesten

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=37273651,noline]
edit: ik lees net dat er twee 6pins connectoren in moeten.
bah, dan moet ik nog een 2e aan gaan schaffen

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Volgens de specs heeft de voeding gewoon 2 pcie stekkers:
http://www.ocztechnology....-series-power-supply.html
1 x 6-pin PCI-E
1 x 6+2-pin (8-pin)PCI-E

Verwijderd

Topicstarter
kan ik die met 8 pinnen er gewoon probleemloos in doen dan? dus dat er maar 6 benut worden?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

als het past is het goed. Niet forceren :)

-_-

• mitsumark
Ja, soms kun je die +2 er gewoon vanaf schuiven, anders past ie in zn geheel ook wel (mits voldoende ruimte op de kaart).
http://www.mechbgon.com/build/8-pin_pcie.jpg

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
bij self build altijd deze regel/manier hanteren: als het gelijk klikt= meestal goed
als je meer dan normale kracht op bepaalde onderdelen moet zetten = niet goed!
altijd (wanneer het laatste van toepassing is) rustig er weer uit halen/schroeven of weet ik veel wat. en dan nog eens goed kijken!
succes!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

maxvandenberg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:36:
bij self build altijd deze regel/manier hanteren: als het gelijk klikt= meestal goed
als je meer dan normale kracht op bepaalde onderdelen moet zetten = niet goed!
altijd (wanneer het laatste van toepassing is) rustig er weer uit halen/schroeven of weet ik veel wat. en dan nog eens goed kijken!
succes!
op de atx stekker lostrekken na in sommige gevallen :P

maar het is nogal logisch dat je je stroomsnoeren moet aansluiten. als je dit niet wist ben ik eigg wel benieuwd hoe je je processor hebt geinstalleerd :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-11-2025

Draecko

Ouwe

Fordox schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:01:
[...]

op de atx stekker lostrekken na in sommige gevallen :P

maar het is nogal logisch dat je je stroomsnoeren moet aansluiten. als je dit niet wist ben ik eigg wel benieuwd hoe je je processor hebt geinstalleerd :P
Inderdaad, ik zou iemand met wat meer pc know-how toch nog even naar je systeem laten kijken voor je alles naar los klotos helpt.

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:30:
kan ik die met 8 pinnen er gewoon probleemloos in doen dan? dus dat er maar 6 benut worden?
Zolang je de 8 pins stekker maar niet gebruikt, dan frituur je de videokaart, je hebt de 6+2 pins nodig.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:19:
[...]

Zolang je de 8 pins stekker maar niet gebruikt, dan frituur je de videokaart, je hebt de 6+2 pins nodig.
jij bedoeld dat hij de 8pins van het mobo niet moet gebruiken? dat gaat geloof ik ook niet passen, daar de 'ronde' en 'vierkante' pinnen van de connectoren.

OT: gewoon de normale 6 pins aansluiten, en de 6+2pins zodanig dat de +2 zeg maar over het randje uitsteekt. dat gaat prima werken.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:26

D4NG3R

kiwi

:)

Het bovenstaande dus.

Die 6+2 stekker zit in de meeste gevallen met 2 haakjes aan elkaar geklikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6plus2.jpg

Als beide stekkers aangesloten zitten en je krijgt nogsteeds alleen maar beeld van je IGP dan moet je even in de BIOS kijken. Meestal staat er "Use XXX graphics" waar je dan PCI(-E) of IGP kan selecteren.

Drivers zou ik trouwens downloaden vanaf de AMD site. Op de bijgeleverde CD staan vaak verouderde drivers.

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2011 09:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Haribo112 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:20:
[...]

jij bedoeld dat hij de 8pins van het mobo niet moet gebruiken? dat gaat geloof ik ook niet passen, daar de 'ronde' en 'vierkante' pinnen van de connectoren.
Heel veel mensen krijgen het toch voor elkaar. ;)

Verwijderd

Topicstarter
er zat dus inderdaad echt maar 1 6pin + 1 8pin aan mijn voeding. die 8 pin paste niet aangezien de onderste 2 pinnetjes omringd waren door vierkantjes en bij de 6 pin alleen de middelste.

ik vond echter in mijn doos van de grafische kaart (onder het schuim vreemd genoeg) nog een zakje met 2 verloopstekkertjes. die kon ik schuiven over de stekkers die je normaal gesproken in de componenten steekt. beide aangesloten op de grafische kaart en mijn beeldscherm werkt dus uitstekend!

dank u heren

• mitsumark
Dus je hebt geen OCZ Fatal1ty 550W voeding?

Het molex->pcie verloopje zou ook moeten werken inderdaad, mazzeltje dat die erbij zat.
Pagina: 1