Problemen HD aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

• Laurens_B
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01 15:28
Beste,

Ik heb vandaag mijn nieuwe HD binnen gekregen, de iOmega Mac Companion (2TB). Ik heb recentelijk ook een nieuwe tv gekocht, de samsung ue40d5000. Nu had ik het idee om mijn nieuwe HD op men tv aan te sluiten. Als ik hem aansluit via USB ziet de tv de HD niet, terwijl hij andere apparaten zoals mijn telefoon wel ziet. Het lijkt dus aan het feit te liggen dat mijn harde schijf geen NTFS schijf is. Ik kan niet zo 123 op internet vinden welke formaten mijn televisie ondersteund.

Iemand een oplossing om toch mijn nieuwe hd op men tv aan te kunnen sluiten?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Formatteer je schijf in een formaat dat door de TV wel ondersteund wordt. Zorg er ook voor dat de schijfindeling MBR is. Allemaal techniek uit 1980, maar helaas is het PC-tijdperk nog niet zo ver... (en dat houdt in dat je TV dat ook niet is)

Over het algemeen heb je een paar veilige combinaties:

FAT16 zonder partitie
MBR + FAT16
MBR + FAT32
MBR + NTFS

en heel soms:

MBR+exFAT
MBR+HFS

en dan nog somser kan je GPT gebruiken. Als je een Mac-branded schijf hebt van 2 TB is de kans groot dat ze technologie van 2005 of nieuwer gebruiken. Helaas kan alleen Windows 2008 (en R2), sommige Windows 7 versies en Mac OS X 10.4 en hoger daar goed mee overweg. (En Linux natuurlijk, maar daar kan nagenoeg alles mee) Ook heb je kans dat HFS+ gebruikt wordt voor betere snelheid, hoewel FAT32 op schijven nogsteeds vrij veel voorkomt als ze net nieuw zijn.

• Laurens_B
Bedankt voor je reactie,

Bij de specificaties van de HD staat dit:

Supported Formats
Mac OS Extended Journaled (Default)

NTFS

Ik weet zeker dat mijn tv wel NTFS ondersteund, omdat ik vaker NTFS schijven eraan heb gehad. Probleem is dat een macbook geen NTFS ondersteund. Mogelijke oplossing is alsnog formatteren naar NTFS en programma aanschaffen voor mijn macbook zodat ik toch NTFS schijven kan lezen. Liever natuurlijk een andere optie maar als dat het enige is..

Overigens kan mijn HD nu niet gelezen worden door windows computers, door de huidige format.

Helaas ben ik niet zo bekend hiermee, dus zou je me kunne uitleggen hoe ik mijn schijf opnieuw formatteer naar bijvoorbeeld MBR+NTFS?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
An sich zou er in de handleiding moeten staan aan welke eisen je schijf moet voldoen. Ik moet met mijn bovenbuurman instemmen aangezien hij een redelijk goede voorzet heeft gegeven. Hou er met FAT wel rekening mee dat het wel kan voorkomen dat bestanden groter dan 2 gig waarschijnlijk niet gaan werken. FAT32 zou dan een uitkomst kunnen bieden.

*aanvulling op jou vraag. De schijf kun je wel aanpassen in windows. Met windows schijfbeheer (disk management) kun je je harde schijf opnieuw indelen naar het juiste formaat.

[ Voor 20% gewijzigd door muppet99 op 06-12-2011 19:54 ]

Carpe Diem

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Laurens_B schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:38:
Ik kan niet zo 123 op internet vinden welke formaten mijn televisie ondersteund.
Beter zoeken de volgende keer, of eigenlijk gewoon de handleiding lezen:
  • MTP (Media Transfer Protocol) wordt niet ondersteund.
  • Het bestandssysteem ondersteunt FAT16, FAT32 en NTFS.
  • Bepaalde typen digitale camera's en geluidsapparatuur zijn mogelijk niet compatibel met dit toestel.
  • Mijn inhoud ondersteunt alleen USB MSC-apparaten. MSC staat voor Mass Storage Class, een apparaat waarop grote hoeveelheden gegevens tegelijk kunnen worden opgeslagen en getransporteerd. Voorbeelden van MSC's zijn USB-sticks, Flash-kaartlezers en USB HDD's (USB-HUB's worden niet ondersteund.)
  • Apparaten moeten rechtstreeks op de USB-poort van de tv worden aangesloten.
  • Et cetera...
Deze is wellicht ook wel eens het probleem bij sommige schijven:
Als er meer dan twee MSC-apparaten zijn aangesloten, worden sommige mogelijk niet herkend. Als een USB-apparaat meer stroom nodig heeft (meer dan 500 mA of 5 V), wordt het mogelijk niet ondersteund.
En zo zijn er nog wel meer punten die aan worden gehaald, maar dat is allemaal te lezen in de manual.

offtopic:
En gebruik in hemelsnaam "mijn" in plaats van "men", dat ziet er echt niet uit. Zeker als je het maar lukraak door elkaar gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 06-12-2011 20:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 13:41
Bij mijn schoonouders herkent de tv (sony bravia dacht ik, type weet ik niet) geen HDDs van 1 TB of meer. Eentje van 500 pakte hij perfect, maar als ik mijn 1 TB externe erop aansloot, was hij niet zichtbaar (ookal spinde hij wel). Misschien is dat het euvel? Staat er niet zoiets in je handleiding, Maximum external storage size ofzo?

• Laurens_B
Ik heb inmiddels geformatteerd naar NTFS en Paragon voor Mac gedownload, probleem opgelost. Al duurt het nu wel 45 seconden voordat mijn tv de harde schijf ziet maargoed.
Pagina: 1