Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start plotseling niet meer door. Als ik de aan knop indruk, beginnen alle fans te draaien en lampjes gaan branden. Echter zonder beeld of piep. Een enkele keer schiet de computer wel door en kan ik Windows in. Nogal vervelend ;). Soms duur het ook zomaar 1 a 2 minuten en hoor ik alsnog een piep en start de computer op.

Wat ik heb gedaan?
1. Ik vermoedde dat de videokaart niet helemaal lekker was (Geforce 8600 GT). Een andere (nieuwe) ATI kaart geprobeerd. Zelfde probleem.

2. Ik heb vervolgens een nieuw moederbord, geheugen en processor aangeschaft (zie specs hieronder). Ik heb hier weer de 8600 GT op aangesloten. Helaas, zelfde verhaal.

3. Een nieuwe voeding. Mijn 530W voeding vervangen door een gloednieuwe Coolermaster 450W voeding. De PC leek te werken, ik kon Windows in. Alles was lekker snel. Meerdere malen opnieuw opgestart (spanning bleef wel op PC). Echter, een dag later, weer hetzelfde probleem...

4. Opgestart zonder hardeschijf en DVD drive. Ook alle USB poorten losgekoppeld van moederbord.

Nog steeds hetzelfde gezeur. Onderhand is het eigenlijk een compleet nieuwe pc :? ? Ik weet het even niet meer.. Ik vermoed iets met de spanning. PC is op een geaard stopcontact aangesloten. Verder werken andere alle computers in huis gewoon naar behoren, verder nergens last van.

Iemand een tip naar de oplossing :) ?

Hardware nu aanwezig in PC:
- AMD Athlon II X3 455 3.3Ghz
- Moederbord Asrock M3A770DE
- Corsair XMS3 8GB PC3-12800 (DDR3-1600) KIT OF 2
- Cooler Master GX RS450-ACAAD3 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.31 - 115/230 Volt wisselstroom V - 450 Watt

Groetjes, Paul

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 00:54
Misschien ligt het aan je DDR timing, je zou die anders handmatig in kunnen stellen. Of is het niet mogelijk om in bios te komen zonder dat hij uit valt?

[ Voor 9% gewijzigd door karstnl op 06-12-2011 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx ik ga het vrijdag proberen, alhoewel ik denk dat het hier nooit aan kan liggen. Er zit immers een compleet nieuw mobo, ram en cpu in en ik heb exact dezelfde problemen.

Wordt vervolgd...

Verwijderd

Hey,

In de specificaties van je nieuwe voeding vind ik:

Model

RS450-ACAAD3-US

PFC

Active PFC (>0.9)

Die active PFC is een bescherming voor allerlei onneffenheden in je stroomtoevoer. Omdat je een volledig nieuwe PC hebt (al die onderdelen) kan het volgens mij enkel dit nog zijn.

Die PFC kan namelijk stukgaan als deze te hard moet werken, daarom waarschijnlijk dat deze toch een dag gewerkt heeft en daarna niet meer.

Met een multimeter wat dingetjes uitmeten en kijken of ze binnen de specificaties vallen. Als alles normaal is kan je nog altijd met een oscilloscoop aan de slag, maar dat is al wat moeilijker/kostelijker.

Dure apparatuur zoals een PC zou ik sowieso altijd op een geaard stopcontact aansluiten. Als de rest van je PC's wel werken kan het liggen aan het lokaal stopcontact, maar dit zou al raar zijn.

Ik kan echt niets anders bedenken waarom het niet werkt, veel succes!