Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NASUM
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 22:19
Beste Medetweakers,

Allereerst mijn eventuele excuses indien dit niet het juiste topic is voor mijn vraag, dit topic leek mij het meest overeenkomen met mijn vraag.

Ik heb een Lian-Li B25s case en wil daar een mooie doorkijk side panel voor kopen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 'Spider Panel' van Lian-Li die compatible is met mijn case.

http://www.lian-li.com/v2...index=29&ss_index=110&g=f

Maar het probleem is dat deze panel al enkele maanden nergens meer te krijgen is. Bij alle shops hoor ik hetzelfde, het panel is niet leverbaar en zal waarschijnlijk ook niet meer zo gauw leverbaar worden.

Op zoek naar een goed alternatief kom ik op wat mindere varianten uit. Echter bij panels van andere merken kom ik wel weer wat gave designs tegen en daarom dan ook bij deze mijn vraag:

Kan ik er vanuit gaan dat de meeste 'mid-tower' cases universele (uitwisselbare) panels hebben. Beter gezegd, zou ik een panel kunnen bestellen van een andere merk en modelserie dan mijn case of moet ik daarvoor gaan dremelen?

Ik ben redelijk nieuw met het zelf bouwen van PC's en zeker met het modden hiervan maar wil er wel graag verder mee gaan.

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Nee. Helaas zijn niet alle panelen uitwisselbaar vanwege de maatvoering. Niet alle kasten zijn even groot, en dus ook de zijpanelen niet, en de manier waarop het paneel geplaatst wordt verschilt ook. Als je echt perse een window wilt, dan kan je zelf proberen een window te maken, maar het risico is dan wel dat als het mislukt, ook je zijpaneel weg is.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NASUM
Haha, nee dat lijkt me niet echt heel verstandig. Ik heb er wel over zitten nadenken, zeker omdat bij het bedrijf waar mijn schoonvader werkt ze een CNC en flowjet hebben staan en hij wellicht een paar minuutjes vrij zou kunnen maken voor een dergelijke uitsnede maar goed, het risico is best aanwezig.

Jammer dat de maatvoering niet universeel is, in mijn geval betekent dat nog maar keuze uit één sidepanel. Zonde, zeker als je bedenkt dat Lian-Li best een duur merk is en deze kast echt behoorlijk nieuw is en er nu al zo weinig onderdelen nog geleverd kunnen worden.

Hartelijk bedankt voor je antwoord, ik weet genoeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Hmja, als je schoonvader een CNC en flowjet (laser? water?) heeft staan heb je al meer opties dan de gemiddelde tweaker. Ik heb zelf ook de beschikking over CNC frezen omdat dit mn werk is, maar ik zaag net zo lief zelf wat leuks uit een zijpaneel met de figuurzaag. Tis wel even een gok als je niet zo handig bent met casemodden, zeker als het om een vrij prijzige kast gaat... Maarja je kan via je schoonvader toch wel wat plaatmateriaal krijgen om te oefenen?

Mijn motto: Je kan alles, als je maar wilt. En je hebt ook nog eens prachtige aparatuur tot je beschikking.. Maak een proefplaat, kijk hoe dat lijkt, en kijk dan eens of je aandurft het origineel te bewerken. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik snap het risico niet om het niet te laten frezen. Je hebt genoeg van die "window kitjes". Of misschien is dat zelfs niet nodig als het netjes word uitgesneden. Stuk plexiglas kopen en lijm het er tegenaan> klaar. Eventueel nog met een zwarte stift langs de randjes om ze zwart te maken. Simpeler kan het niet lijkt me.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NASUM
Jullie hebben allebei gelijk, het risico is niet gigantisch maar omdat dit mijn enige sidepanel was leek het me niet handig om zonder enige handigheid (ik ben een kluns van de eerste orde) deze te lijf te gaan met allerhande gereedschap.

Ik heb inmiddels een tweede sidepanel van Lian-Li besteld. Ook één met een transparante window alleen dan niet echt helemaal zoals ik het zou willen maar simpelweg de enige die nog leverbaar was. Deze ga ik nu gebruiken voor allerdaags gebruik en de originele die ik dan over heb ga ik toch proberen zelf te modden naar mijn eigen wens.

De CNC is niet van mijn schoonvader zelf maar van het bedrijf waar hij werkt dus ik ben afhankelijk van hun bereidwilligheid om het dure aparaat in te zetten voor een non-profit vriendenklusje. Gezien de dikte van het alluminium zou ik het inderdaad zoals FiXeL al zei ook met een figuurzaag kunnen redden.

Wie weet hou ik wel een klein tweakblogje bij van de voortgang hiermee, al stelt het waarschijnlijk niet veel voor, het is toch leuk om te zien hoe iets uiteindelijk is geworden.

Jullie in ieder geval hartelijk bedankt voor jullie antwoord en advies, ik weet wat mij nu te doen staat! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
afplakken, aftekenen, gaatje boren binnen de lijntjes, met zaagje binnen de lijnen zagen, en na de tijd vijlen, dan je ook nog kiezen voor rubber of met een stift.verf de afgevijlde rand in de zelfde kleur als paneel te maken..

ja, daag.

Pagina: 1