Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote Management IBM eSeries x445

Pagina: 1
Acties:

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GQAH

King Tux

Topicstarter
Hallo

Ik zit met het volgende probleem :

Graag zou ik mijn IBM server (die gewoon thuis staat) op afstand willen managen. Als voorbeeld kun je iLo van HP gebruiken. D.m.v. van deze web interface, kun je dan je server starten / stoppen en BIOS managen. (Het gaat hier dus niet over Teamviewer o.i.d.)

Nu heb ik al lang zitten zoeken op internet, en verschillende eBooks van IBM doorgelezen. Maar nu komen ze met 2 termen. RSA(II) en ASM. Alles leuk en aardig, kan IP adres instellen voor ASM in de BIOS, maar niet voor RSA. Nu zitten er in de achterkant van mijn server ook 2 RJ-45 aansluitingen die niet voor gewoon Internet bedoeld zijn. Bij de een staat een tekentje met een soort van computers, en bij de andere staat System Management / RXE management.

Nergens in de eBooks staat welke ik moet gebruiken (RSA of ASM) en welke RJ-45 poort ik moet gebruiken. Nu is mijn vraag of iemand hier op T.net ervaring heeft met het remote managen van een IBM server en mij hier mee verder kan helpen. Zodat ik op afstand de server aan kan zetten wanneer ik wil, en niet constant de server hoef te laten draaien(kost veel geld, en maakt veel lawaai).

Heeft dit iets met speciale software voor IBM te maken? Of doe ik iets niet goed.

Voor RJ-45 poorten zie onderstaand plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/3373/serverrear.jpg

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door GQAH op 06-12-2011 18:44 ]

GQAH - Good, Quick and Helpful

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Die RXE poorten zijn volgens de manual bedoeld om meerdere van deze systemen aan elkaar te knopen als een soort cluster. Deze aansluitingen verlopen via de System Management Adapters. RXE staat overigens voor Remote Expansion Enclosure.
Two x445 servers can be configured together to form a single 16-way system for use with Microsoft Windows Datacenter Server or VMware ESX Server only. This is achieved by connecting two eight-way x445s together.
Paragraaf 3.3 van de handleiding laat een overzicht zien van de aansluitingen van het systeem. Voor out-of-band management moet je de nic hebben waar RSA bijstaat (remote supervisor adapter).

IBM eServer xSeries 445 Planning and Installation Guide

Overigens ken ik het complete systeem niet, maar Google vond al snel de manual van het systeem. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• GQAH
  • Nu online

GQAH

King Tux

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:01:
Overigens ken ik het complete systeem niet, maar Google vond al snel de manual van het systeem. ;)
Die had ik ook al gevonden, dat zijn de eBooks waar ik het over had.

Maar waarschijnlijk heb ik het euvel gevonden, mijn BIOS is namelijk verouderd. Daardoor ondersteund hij waarschijnlijk geen RSA(II). Nu heb ik de nieuwe BIOS gedownload, maar geen idee hoe ik hem op de server ga krijgen. Het enigste als hulpmiddel wat ze geven is : http://download.boulder.i...port/system_x/39y4888.txt . Maar hier praten ze dat het met floppy's moet. Maarja, natuurlijk geen floppy drive op mijn computer zitten....

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• GQAH
  • Nu online

GQAH

King Tux

Topicstarter
BIOS was toch wel geflashed naar de nieuwste firmware. Nu zag ik dat je RSA IP adres kon instellen onder BIOS->Setup Utility -> Advanced Setting -> RSA . Maar bij mij staat RSA er niet tussen, wel staat er ASM.

De lampjes achterop (RSA card) Branden, en geven aan dat het goed werkt. Maar nergens kan ik het instellen. Iemand een idee hoe ik een ip kan toewijzen aan de RSA interface?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Op verzoek van topicstarter een topicmove naar OH. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B