Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Tas met 15" Macbook Pro uit '10 (waarin een SSD met het systeem zit en op de plaats van de superdrive een HD met mijn bestanden) gevallen. Deuk in linkeronderhoek. Ik had hem toen in slaapstand, bij het ontwaken zei hij iets in de trant van "schijf onveilig verwijderd". Mijn harde schijf zag het systeem niet meer.

En minuut later deed mijn trackpad noch de toetsen nog iets, de on/off-knop nog wel. Na opnieuw geforceerd opstarten werkt het systeem weer perfect, maar mijn harde schijf nog steeds niks. Überhaupt doet hij niks, want normaal geeft hij een tikje bij het opstarten en ik blijf hem horen draaien.

Als ik de Macbook Pro openmaak zie ik fysiek zo niks abnormaals met mijn beperkte zicht.

Ironische en stomme is dat ik mijn systeemschijf (de SSD) altijd heb gebackupt, en de HD niet. Maar daar staan wel al mijn foto's, opnames, en muziek, en andere dingen op. Enorm belangrijk dus, ik wil dat weer terughebben.

Tips?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

HD eruithalen en los aansluiten op ander systeem?

Ik kan uit je post niet opmaken wat je zelf al geprobeerd hebt. De superdrive is vervangen, dus neem aan dat je weet hoe die open moet?

Verder (al is het wederom niet duidelijk of dat je vraag is), ben je voor valschade vaak wel verzekerd via inboedel/kostbaarheden.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 06-12-2011 18:18 ]