Ik heb afgelopen dagen zitten stoeien om mijn systeem uit te bouwen en in de kast van mijn broer in te bouwen. Alles lijkt goed te lukken totdat ik de pc opstart brandde er 2 lampjes van cpu en ddr overvoltage. Ik had in het verleden al meerdere problemen met de ga-x58a-ud3r icm corsair 3x2gb 1333mhz 1.65v geheugen en i7 930.
Ik heb het volgende geprobeerd:
-load fail safe settings ->resultaat is dat de lampjes niet meer branden maar de geheugen draait op 1066 . met 1,5v. X.M.P. aanzetten draait deze wel 1333 maar dan brand het lichtje op.
-load optimal settings -> branden beide lampjes, zet
-connectoren goed aangedrukt, geheugen in ander volgorde erin.
-andere voeding geprobeerd.
Ik krijg die lampjes maar niet uit. Voor ik de boel ging migreren brandde naar mijn weten geen lampjes met optimal settings
Ik heb nu 3 dagen mee zitten stoeien, 2x na lange avond uitgestaan te hebben gaf de bios een melding bij het opstarten dat mijn voltage settings niet matched met mijn hw ofzo en laadde de safe settings, maar voor de rest draaide de pc wel stabiel. Wat moet ik nu doen? OPTIMAL of SAFE
Ik heb het volgende geprobeerd:
-load fail safe settings ->resultaat is dat de lampjes niet meer branden maar de geheugen draait op 1066 . met 1,5v. X.M.P. aanzetten draait deze wel 1333 maar dan brand het lichtje op.
-load optimal settings -> branden beide lampjes, zet
-connectoren goed aangedrukt, geheugen in ander volgorde erin.
-andere voeding geprobeerd.
Ik krijg die lampjes maar niet uit. Voor ik de boel ging migreren brandde naar mijn weten geen lampjes met optimal settings
Ik heb nu 3 dagen mee zitten stoeien, 2x na lange avond uitgestaan te hebben gaf de bios een melding bij het opstarten dat mijn voltage settings niet matched met mijn hw ofzo en laadde de safe settings, maar voor de rest draaide de pc wel stabiel. Wat moet ik nu doen? OPTIMAL of SAFE