Toon posts:

Nieuwe AMD Phenom ii x4 965 gekocht met resten koelpasta.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe AMD Phenom ii x4 965 gekocht en na ontvangst bleek dat er een
paar restjes koelpasta aanwezig zijn op de cpu zelf, alsof de cpu al een keer gebruikt is. Dit terwijl de box zelf nog gesealed was en de cpu stock-cooler nog van koelpasta is voorzien.

Mij leek het handig om het eerst hier even te vragen, voordat ik de webshop erover wil contacteren. Misschien hoort het namelijk zo, aangezien de AMD-seal nog niet verbroken was. Misschien heeft iemand dit ook al een keer meegemaakt?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:04
AMD levert processors meestal met een beetje koelpasta op de koeler die meegeleverd wordt. Met koelpasta op de processor zelf heb ik nog nooit gezien. Mijn eerste reactie zou zijn dat het niet zo hoort. Heb je er een foto van hoe het er uit ziet?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de foto:
Je ziet het niet erg goed, maar het is een heel dun laagje wat lijkt op koelpasta.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/6783/phenomiix4965.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 17:51 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Misschien dat deze als test sample voor de batch heeft gedraaid bij AMD en achteraf niet goed is schoongemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, want de AMD-seal was nog intact en de boxed cooler die erbij was geleverd, was nog voorzien van koelpasta.

Ik zag alleen wel dat ik een andere box heb gekregen, dan op de webshop stond vermeld. Is dit wel de C3 versie? http://media.buzzers.co.za/photo/0/6702/HDZ955FBGMBOX.jpg

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Staat het wattage/TDP van de CPU op de doos aangegeven?

C2 = 140W
C3 = 125W

Optie 2 om C3 te herkennen middels type aanduiding op de CPU:

C3 = HDZ965FBK4DGM
C2 = HDZ965FBK4DGI

[ Voor 60% gewijzigd door Swordlord op 06-12-2011 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is de HDZ965FBGMBOX, even gegoogled en het is inderdaad de C3. Bedankt voor de reacties!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is meer een vraag over levering door een winkel, niet een technische vraag.

Move Processors, Moederborden & Geheugen -> Shopping Forum

Oslik blyat! Oslik!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-01 11:02
Een aantal jaar geleden 3x Phenom 1 9500 gekocht serienummers waren opeenvolgend, Op 1 van deze processoren leek ook zo'n soort laagje paste te zitten, die processor werkt trouwens nog steeds, dus ik denk dat dit tijdens het test of packaging proces van AMD gebeurd.
Pagina: 1