Toon posts:

Simepele manier om van 2 scherm naar tv te gaan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb 2 TFT,s en 1 TV op m`n computer aan gesloten. (op een ATi 6970)
2 TFT,s via DVI en 1 TV via HDMI
Alleen kan ik er maar 2 tegelijk aan zetten,
Opzich geen probleem, alleen als ik een filmpje wil kijken op de computer en op de TV moet ik echt giga moeilijk doen omdat voor elkaar te krijgen.

Wat moet ik nu doen, .. 2e scherm disconnecten, 3e scherm activeren en actief maken en dan 1e disconnecten en dan kan ik filmpje kijken en als ik klaar ben moet ik het andersom weer doen.

Is er geen makkelijker manier om dit te doen ?

Ik heb wat rond gekeken op internet maar kon zo niks vinden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Met een active displayport adapter kun je alle 3 de schermen tegelijk aansturen.
http://tweakers.net/price...BekJnumFCtZRSsZWRopxdYCAA

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is misschien ook wel makkelijk, tnx

Maar ik hoef niet persé 3 schermen aan te hebben,
Wil gewoon dual screen of de TV en dat zonder moeilijk doen

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
Windows toets +P geprobeerd?

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
duurdere oplossing is een matrox dualhead2go aanschaffen dacht ze wel in de V&A te hebben gezien tweedehands.

dit kastje maakt van je twee monitoren 1 grote monitor waardoor je je tv als 2e monitor kan aansluiten en dan gewoon switchen?

hoop dat je hier wat aan hebt

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:54

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je hoeft toch niet beide schermen uit te zetten? En al helemaal niet los te koppelen. Je kan toch (en hier neem ik even aan dat je windows gebruikt) een van je twee scheremen disableen en dan je TV enableën en je desktop hier op uitbreiden. En al naar gelang welke software je gebruikt hoeft je tv helemaal niet primair te zijn.

Ik geef toe, het is nog steeds geen one-click oplossing maar iig een stuk minder werk.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat kan met het programma Ultramon.Met dit programma kun je profielen maken en deze dmv een shortcut op je bureaublad zetten.

Dus bijvoorbeeld profiel: thuis werken: beide dvi's geactiveerd, hdmi scherm gedeactiveerd.
Film kijken: HDMI scherm geactiveerd, en een hdmi scherm aan.

Eenmalig instellen en een snelkoppeling maken en klaar :).

@^^ geen oneclickoplossing, maar een dubbleclickoplossing :9

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 07-12-2011 13:22 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor reacties.

Ik heb inderdaad voor elkaar gekregen om het met ultramon te doen, maar is dat voor 1 maalig gebruik.

Ik heb nu 2 profielen gemaakt. kan van dual screen naar TV gaan en weer terug maar kan dan niet weer naar TV gaan :S

Verwijderd

Topicstarter
O, nu vind ultramon de hele TV niet meer :S

edit: en windows kan hem niet meer actief maken,
Krijg een melding eerst: you must select Apply beforce making additional changes.
Dan druk ik op Apply, dan krijg ik een melding Unable to save display settings.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 15:49 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Wat bedoel je met eenmalig gebruik?

Een profiel om je tv te activeren en een beeldscherm uit te schakelen
een profiel om beide beeldschermen weer te activeren en je tv uit te schakelen.

Zo kun je makkelijk schakelen tussen de profielen.

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Klonk makkelijker dan gedaan.
het werkte maar 1x , van dual naar tv en toen ik weer terug ben gegaan naar de monitoren ziet ultramon de tv niet meer.
Ook niet als ik de bijde schermen de activeer. windows ziet de TV wel.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik heb een 6890, en m'n schermen zijn: 1 DVI, 1 VGA en 1 HDMI. Geen idee of ik een 3e kan aansluiten op m'n 6890, maar voor de zekerheid had ik een 5850 (of iig een passief budgetkaartje) gebruikt om de VGA aan te sluiten. Misschien is het een idee om dus een klein passief kaartje te plaatsen? hoeft niet meer dan 20 euro te kosten.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• EWK
  • Niet online

EWK

kKaltUu schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:56:
Ik heb een 6890, en m'n schermen zijn: 1 DVI, 1 VGA en 1 HDMI. Geen idee of ik een 3e kan aansluiten op m'n 6890, maar voor de zekerheid had ik een 5850 (of iig een passief budgetkaartje) gebruikt om de VGA aan te sluiten. Misschien is het een idee om dus een klein passief kaartje te plaatsen? hoeft niet meer dan 20 euro te kosten.
Dat gebruik ik ook, alleen is mijn setup wat ouder, Een 4750 als primair en 3850 als secundair.
Als ik op de 3850 films af wil spelen, wijzigt het kleurenschema wel naar basic, maar weet niet hoe dat met de moderne low profile kaarten is.

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas geen sloten meer vrij. kon kiezen of m`n geluids kaart of 2e videokaart.

https://plus.google.com/u...58721/5683401283381687154
Dit krijg ik als ik TV profiel open maakt nu, terwijl eerste keer zag ik gewoon de TV daar staan :S

• EWK
  • Niet online

EWK

Je kunt toch enabled aanklikken?
Of begrijp ik het nu niet?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
enabled aan klikken werkt niet,
dan krijg ik de melding. Unable to save display settings.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja dat heb ik ook gehad, dat zei de computer tegen mij omdat ik mijn derde display wilde aanzetten voordat ik een van de andere 2 uitgezet had, dus kijk even wat de volgorde is van activatie door ultramon, of probeer weer even handmatig te doen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Pagina: 1