Toon posts:

p133 met bescherming tegen overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou vindt ik dit irritant alleen al om het principe zou hij op zijn minst 10 % harder kunnen. natuurlijk is dit weinig maar het moet gewoon :)

weet iemand waar ik moet solderen ?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Had ik ook, en nog steeds. Wat mijn probleem was dat ze zelfs toen al, de multiplier vast gezet hadden. Dus hoger dan 133 kwam hij niet.
Dus al je het verkeerde nummer heb zit die dus vast. Maar met mazzel heb je een mobo met verschillende fsb's.
Zo niet dan gaat hij niet harder dan 133.
Ach op den duur went het, alleen toen kon en vriend van mij in eens naar 180, jemig wat was ik toen jalours.

no comment

Verwijderd

gewoon als je mobo het kan 2*75 150 of 2*83 166 loopt als je een goede cpu hebt goed en met een bettje mzzl op 2*100 200

Verwijderd

ik las laatst ergens dat het te maken heeft met de BF1 pin!

ik zal nog even zoeken naar dat url!

ik heb eenzelfde probleem met m'n p166mmx, die wil dus ook niet op 200mmx, niet of de multiplier vastzit op 2.5, m'n bus gaat neit hoger dan 66mh :(

Verwijderd

hier is dat url over die p133 overclocking protection! ik hoop dat je er wat aan hebt :)
http://www.tomshardware.com/guides/overclocking/overclock-09.html

Een QUOTE van de pagina:

Please let me put a short note about the so much feared 'overclock protection' from Intel. So far the only thing Intel has done once was disabling the CPU pin 'BF1', which is responsible for the multiplier settings x2.5 and x3. My survey could reveal, that the affected CPUs are about 50% of the 'SY022' and maybe 10% of the 'SU073', both P133 CPUs. You still can run those P133 at 166 MHz, but only with 83 MHz bus speed.

suc6

PS: laat me even weten als je iets meer ontdekt over die 'overclocking protection'
tnx