[JQuery UI] Sliders, functie werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Met behulp van de Jquery UI slider functionaliteit, ben ik een stukje code in elkaar aan het zetten, om de benodigde capaciteit van je batterij te berekenen t.b.v. model vliegtuigen etc.

Nu heb ik e.e.a. zo in elkaar gezet dat bij het verplaatsen van een slider, in een tabel de ge-update variabelen komen rollen die uit een berekening in een functie komen.

Echter werkt e.e.a. niet naar behoren.

Bijvoorbeeld: De variabele "percentage_compensation" wordt in de tabel niet geüpdatet, maar neemt de vaste waarde van '61' aan, ook bij het gebruik van de sliders. De variabelen "total_amp" en "needed_mah" updaten zonder problemen.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
*snip*

function calculatelipo() { 
        var perc_comp = (total_a * 0,075);
}
*snip*

Iemand enige suggestie?

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 07-12-2011 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Geeft je browser foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
HuHu schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:36:
Geeft je browser foutmeldingen?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gooi dat voorbeeld eens online?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
url

[ Voor 97% gewijzigd door GenetiX op 07-12-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je berekening werkt niet,

code:
1

moet zijn

code:
1
 var perc_comp = (total_a * 0.075);

Engelse notatie van decimalen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, beperk je dan tot relevante delen; in dit geval was 198 regels code (veel) te veel van 't goede ;) Ik heb wat Verwijderd in "[JQuery UI] Sliders, functie werkt niet naar behoren" aankaartte laten staan maar de rest verwijderd. Beperk je volgende keer a.u.b. tot de minste/kleinste code die je probleem reproduceert zonder overbodige poespas.

Ook is je topic behoorlijk een Kan iemand even...?-topic; ik zie nergens wat je zelf hebt geprobeerd (om je probleem op te lossen natuurlijk) en al helemaal geen poging tot debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?). Voor de toekomst: hier zul je veel aan hebben bij 't debuggen van JS problemen: Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly.
Met een breakpointje (of lekker old-skool een alert(variabele); ;) ) en even debuggen was je er zo uit geweest ;)

En zoals altijd geldt: als je onze Quickstart hanteert bij 't openen van een topic kan 't haast niet fout ;)

[ Voor 119% gewijzigd door RobIII op 07-12-2011 02:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
@fasfad Bedankt, dat was inderdaad één van de variabelen. Het aanpassen hiervan heeft gewerkt.

@Robill Ook bedankt, voor het verkrachten van de post. De aanname dat de post van fasfad de complete oplossing bood is verkeerd. De hele code heb ik initieel gepost om een goed overzicht te geven van de manier waarop het bestand is opgebouwd. En zo complex is het gebeuren ook weer niet.

Anyway, debuggen had ik al gedaan d.m.v. alerts, hier krijg ik dezelfde waarden terug. Ik ga dus nog even verder speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Dames, Heren. Het is opgelost. Programmeer technisch was het achteraf niet fout, met uitzondering van het punt dat fasfad noemde.

E.e.a. op kunnen lossen door formules volledig uit te schrijven in de variabelen, en geen gebruik te maken van eerder aangemaakte variabelen. Waarom weet ik niet maar het werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
GenetiX schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:27:
E.e.a. op kunnen lossen door formules volledig uit te schrijven in de variabelen, en geen gebruik te maken van eerder aangemaakte variabelen. Waarom weet ik niet maar het werkt beter.
Waarschijnlijk omdat je deze variabelen niet correct gedefinieerd had met het var keyword. Deze worden dan automagisch op het window object aangemaakt, wat legio problemen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenetiX schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:59:
@fasfad Bedankt, dat was inderdaad één van de variabelen. Het aanpassen hiervan heeft gewerkt.

@Robill Ook bedankt, voor het verkrachten van de post. De aanname dat de post van fasfad de complete oplossing bood is verkeerd. De hele code heb ik initieel gepost om een goed overzicht te geven van de manier waarop het bestand is opgebouwd. En zo complex is het gebeuren ook weer niet.

Anyway, debuggen had ik al gedaan d.m.v. alerts, hier krijg ik dezelfde waren terug. Ik ga dus nog even verder speuren.
@GenetiX Geen dank.

In dit geval was het zeer gemakkelijk op te lossen.

code:
1

Het printen van de waarde van per_comp in console voordat deze waarde in het HTML object werd gezet laat zien dat deze daarvoor altijd 61 was.
En door middel van een console.log op total_a bleek dat total_a wel veranderde.
Dus de enige fout kon in de opmaak van de berekening zitten.

Na een snelle blik zag ik dat er een Nederlandse notatie van decimalen is gebruikt.

Ofwel probeer het probleem te isoleren door de waarde die onjuist is vanaf declaratie tot aan het gebruiken ervan te isoleren.
Pagina: 1