• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Vanmiddag wilde ik mijn camera aandoen, maar, hij deed niks. Lens bewoog niet. 2 Seconden later krijg ik de melding "lensfout, herstart de camera", dit nog 2x gedaan, maar, steeds hetzelfde probleem.

Ik heb geen zand ofzo kunnen zien tussen het plastic van de lens. De lensbechermers kunnen wel gewoon open en dicht. Je hoort het motortje voor de lens ook nieteens, het enige wat hij doet als ik op aan druk, is even het diafragma openzetten, en dan de foutmelding geven.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik ben er altijd zuinig mee geweest, en de laatste maanden is er ook niks geks mee gebeurd, niet laten vallen ofzo.

People as things, that’s where it starts.

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Staat er ook de code "E18" bij de foutmelding? Zo ja: een aardig beruchte foutmelding waar zelfs een website voor is gemaakt. Wellicht dat je daar iets mee kunt. Uiteraard wel op eigen risico ;)

Mocht je nog garantie op de camera hebben: van wat ik op Google kan vinden, is het een fout die door Canon gefixt zal worden onder de garantie.

[ Voor 44% gewijzigd door Nordlys op 06-12-2011 16:29 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
JvdGeest schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:25:
Staat er ook de code "E18" bij de foutmelding? Zo ja: een aardig beruchte foutmelding waar zelfs een website voor is gemaakt. Wellicht dat je daar iets mee kunt. Uiteraard wel op eigen risico ;)

Mocht je nog garantie op de camera hebben: van wat ik op Google kan vinden, is het een fout die door Canon gefixt zal worden onder de garantie.
nee, geen foutcode, alleen dus "Lens fout, herstart camera"

en die camera is van 2007 of 2008, ik denk niet dat er nog garantie opzit.

People as things, that’s where it starts.