Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanne118
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
Hey allemaal,

Ik heb al een jaar of 2 een Samsung NP-R720-FS03NL met upgrade key voor Windows 7 32 bits.
Ik zou hem graag gebruiken voor de wat zwaardere games, (normale games trekt hij prima,) maar de cpu die er op het moment inzit heeft er niet zoveel zin in.
De core die er inzit is een Intel Mobile Core 2 Duo T6400 @ 2.00GHz Penryn 45nm Technology, met het moederboard SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. R720 (U2E1).
[ Voor meer info check de Speccy uitrol van CPU onderaan de pagina.]

Weet iemand of hier een redelijke replacement voor is? Waarschijnlijk niet, het is een laptop en dus kan je eigenlijk beter voor een andere laptop doorgaan, maar misschien weten jullie wat.
Ik ben niet zo ervaren op dit gebied 8)7

Trouwens, zijn dit soort laptops 2e hands eigenlijk nog wat waard op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Wat bedoel je met zwaardere games? Battlefield 3? Als ik jouw was zou ik in deze situatie een nieuwe laptop kopen. Ook de videokaart in deze laptop is niet zo'n kanjer als je zwaardere games wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Je zou beter een nieuwe laptop kopen in deze situatie, het hangt ook af van welke games dat je wil spelen.

Een Acer Aspire 5750G bijvoorbeeld zal al beter presteren bij lichtere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:33
Laptop NP-R720-FS03NL beschikt over een ATi HD 4330M. Ik denk dat die voor een bottleneck zorgt in de gaming experience. Je zou er een quadcore in kunnen lepelen (bij wijze van spreken) - maar "sneller" wordt je laptop er niet van.

Bespaar je de kosten en moeite en spaar nog even door voor een nieuwe laptop/computer/console, dat is wat ik zou doen.

Als je wil weten welke CPU's wel en niet worden ondersteund, is het meestal interessant de specs en de BIOS ondersteuning eens in te duiken, allicht beschikbaar op samsung.com oid. Het is allicht mogelijk een andere CPU uit de zelfde reeks, met een andere multiplier te draaien, zoals de T6600, bij 2,2Ghz. Je zou het ook kunnen proberen met een T8xxx of T9xxx Penryn chip. De kans is groot dat dat ook werkt, maaar... geen garanties.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanne118
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
Iedereen iig bedankt voor de hulpvolle reacties. Ik had inderdaad ook al de verwachting dat mijn laptop de moeite van het upgraden niet meer waard was. Ik ga deze laptop binnenkort verkopen en dan ga ik voor de Alienware M17X