Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hardware device ontwikkelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje na zitten denken over externe computerapparatuur (denk aan muizen, toetsenborden, hulpmiddelen voor invoer op een pc) en om deze te verbeteren, met een eigen concept te komen die de computerervaring moet vermakkelijken.

Het idee is uitgewerkt, maar nu is mijn grootste vraag natuurlijk, hoe gaat dat in productie / hoe kan ik dit idee uitwerken?

Je kunt niet zomaar een groot electronica bedrijf (logitech / madcatz) benaderen, die hebben zelf hun R&D afdeling.

Zijn er kleine ondernemingen waar je je product aan kunt voorstellen en dat hun beoordelen of het functioneel is of niet? En die het dan in productie kunnen nemen? (denk aan nederlandse electronica bedrijfjes met contacten in China of iets dergelijks).

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen :)!

Groetjes,

Collin.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste, waar het over? Dan kun je eens een bedrijf zoeken dat het juiste materiaal kan bewerken. Ten tweede: misschien moet je wel een patent aan gaan vragen op je techniek! Anders gaat een ander bedrijf ermee van door!
Je kunt eens wat onderdelen laten maken door een 3D printer, of een 5-axis freesmachine, maar die heb ik zo niet in mijn berging staan...

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Wat prototyping van tevoren lijkt me inderdaad wel een goed idee. Zoals hierboven vermeld is dat gelukkig tegenwoordig inderdaad niet meer zo moeilijk te regelen, en dus ook betaalbaar(der).

Verder, mocht je je idee niet zelf in productie willen nemen, denk ik dat je toch nog steeds best naar een grote fabrikant kan gaan hoor.Ik mag toch hopen dat het hebben van een eigen R&D afdeling niet betekent dat ze zich helemaal afsluiten van de buitenwereld.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties ? (bump)

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-11 19:41

RobTweaks

Captain Hindsight

Probeer het geheel zo mooi mogelijk uit te werken met 3d-tekeningen (zoek een CAD-tekenaar) en laat inderdaad een prototype maken.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-