Een hele gekke situatie heb ik, als je 't mij vraagt, misschien weten jullie het. Heb het volgende test scriptje gemaakt. Voer ik dit uit onder root, dan zie ik gewoon (en snel) de lijst met mappen die aanwezig zijn op de server. Doe ik dit onder een gewone user, dan krijg ik een lege array terug. Ik voer dit dus op de console uit met de php CLI.
Het lijkt wel alsof root wèl passive FTP mag, en de gewone gebruiker niet. Passive aan of uit zetten maakt geen verschil.
Heb ook met ip_conntrack_ftp en ip_nat_ftp geprobeerd, maar hiermee krijg ik het ook niet goed werkend.
Ook mijn firewall uitgezet (zonder iptables), krijg ik het ook niet werkend.
Wie kan hier een lichtje op schijnen?
Update: ip_conntrack_ftp maakt wel degelijk uit: zonder dit werkt het voor root ook niet. Met dit aan, werkt het alleen voor root.
Het lijkt wel alsof root wèl passive FTP mag, en de gewone gebruiker niet. Passive aan of uit zetten maakt geen verschil.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php $ftp = ftp_connect("ftp.xxx.nl"); #ftp_pasv($ftp, true); if (ftp_login($ftp, "xxx", "xxx")) { try { $list = ftp_nlist($ftp, "."); print_r($list); } catch (Exception $e) { echo "ERROR: ".$e->getMessage(); } } else echo "Could not connect"; ?> |
Heb ook met ip_conntrack_ftp en ip_nat_ftp geprobeerd, maar hiermee krijg ik het ook niet goed werkend.
Ook mijn firewall uitgezet (zonder iptables), krijg ik het ook niet werkend.
Wie kan hier een lichtje op schijnen?
Update: ip_conntrack_ftp maakt wel degelijk uit: zonder dit werkt het voor root ook niet. Met dit aan, werkt het alleen voor root.
[ Voor 5% gewijzigd door Rolandow op 06-12-2011 14:17 ]
Koffie met thee is minder lekker.