Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

powershell help

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
k moet voor mijn werk een script schijven maakt niet uit waarin, dit is voor pc die geleverd worden meteen klaar te maken.Dus het script zou moeten uitvoeren:

1. automatisch een afbeelding van het bedrijf als achtergrond in stellen
2. automatisch de homepage van het bedrijf instellen
3. bij Windows 7 het OEM logo veranderen

ik ben er al achter waar mee ik het wil doen dat is powershell geworden omdat ik dit in een eerdere topic had gevraagd, nu ben ik al zo ver dat ik powershell heb geïnstalleerd maar ik snap niet egt hoe het werkt en heeft iemand misschien wat scripts?
komt misschien dom over maar ik wist nog geen eens dat het bestond :$

Alvast bedankt,

Jerfy Welgraven

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:54:
k moet voor mijn werk een script schijven maakt niet uit waarin, dit is voor pc die geleverd worden meteen klaar te maken.Dus het script zou moeten uitvoeren:

1. automatisch een afbeelding van het bedrijf als achtergrond in stellen
2. automatisch de homepage van het bedrijf instellen
3. bij Windows 7 het OEM logo veranderen

ik ben er al achter waar mee ik het wil doen dat is powershell geworden omdat ik dit in een eerdere topic had gevraagd, nu ben ik al zo ver dat ik powershell heb geïnstalleerd maar ik snap niet egt hoe het werkt en heeft iemand misschien wat scripts?
komt misschien dom over maar ik wist nog geen eens dat het bestond :$

Alvast bedankt,

Jerfy Welgraven
Microsoft heeft een hele mooie set aan uitrol tools.. je hoeft hier geen Powershell voor te gebruiken.

http://technet.microsoft....rary/dd349343(WS.10).aspx

Misschien is het handig dat je even een basiscursus zoals deze regelt via je werkgever als je vaker dit soort vragen krijgt.. http://www.microsoft.com/learning/en/us/course.aspx?id=6294A

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 06-12-2011 13:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En Powershell zelf kan je natuurlijk leren door een boek te kopen, of wat tutorials, how to's, etc. te lezen. Zonder zelf een script te kunnen snappen moet je vooral geen willekeurige scripts copypasten en loslaten in een 'productie-omgeving'. Dus leer eerst tenminste de basics snappen, daarna kan je wat inspiratie opdoen van scripts die je vindt via Google (lees een paar 'Powershell basics', 'for beginners', etc pagina's door tot je het snapt), topics op GoT (lees gewoon een paar dozijn topics door), etc. probeer dan wat te "spelen" voor je gaat nadenken over wat je wilt maken.

Pas daarna ga je dingen als [google=powershell set "OEM logo"] proberen, of [google=powershell change registry] in combinatie met wat je ondertussen weet over de juiste registersleutels. Vergeet niet de juiste rechten te hebben :Y)
offtopic:
Welkom op GoT!
Het lijkt me ook goed om eerst eens een paar topics door te lezen om te zien hoe het er hier aan toe gaat. Zo gaf Creepy in "scripting mogelijkheden" net nog aan dat dit bepaald niet de juiste plaats is voor dit onderwerp. Kijk dus een beetje rond en leer de 'mores' van de site voor je een vraag stelt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is niet de bedoeling om een gesloten topic opnieuw te openen. Het is gesloten met een reden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.