Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] inhoud van de gebruikte kolom overnemen *

Pagina: 1
Acties:

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
Excuses voor mijn vage omschrijving, dat is tevens de reden dat ik een topic open omdat ik niet precies weet hoe ik het moet omschrijven kan ik ook geen goede zoekopdracht geven.

0100

0010

0001

De 0 kan je hier zien als lege cel.
Ik zoek een formule welke in de eerste kolom moet komen die bij alle 3 de gevallen de 1 moet geven.
Er komt straks dus in een van deze 3 (laatste 3) kolommen een getal (of datum) te staan welke in de eerste kolom moet komen, het is dus willekeurig in welke kolom dit moet komen.

Het zal iets van een ALS en EN formule moeten worden. Maar omdat ik geen idee heb hoe ik dit moet googelen hoop ik dat iemand van jullie deze kennis heeft :>

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heel dom misschien, maar als er maar één keer een datum / getal staat, waarom doe je dan niet som B1 = B2+B3+B4?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

madmaus schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:40:
Ik zoek een formule welke in de eerste kolom moet komen die bij alle 3 de gevallen de 1 moet geven.
Er komt straks dus in een van deze 3 (laatste 3) kolommen een getal (of datum) te staan welke in de eerste kolom moet komen, het is dus willekeurig in welke kolom dit moet komen.
In dit specifieke geval zou =max(b1:d1) wel werken. Die geeft gewoon de hoogste waarde die binnen het bereik b1:d1 wordt gevonden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, of iets eleganter (datums optellen is wat weinig intuitief) als het bij getallen altijd positief is: het maximum. (edit: wat dus al was gezegd terwijl ik de titel aanpaste :P )

offtopic:
"[Excel 2007] formule hulp" is niet alleen vaag maar ook nog eens geen Nederlands (of enige andere mij bekende taal), dus ik pas even de titel aan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 06-12-2011 14:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• madmaus
Sparhawk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:55:
Heel dom misschien, maar als er maar één keer een datum / getal staat, waarom doe je dan niet som B1 = B2+B3+B4?
Dom of niet het werkt wel!
Soms is het niet zo moeilijk als het lijkt!
Bedankt!
downtime schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:01:
[...]

In dit specifieke geval zou =max(b1:d1) wel werken. Die geeft gewoon de hoogste waarde die binnen het bereik b1:d1 wordt gevonden.
Ook deze formule doet zijn werk prima!
Bedankt!
F_J_K schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:03:
Inderdaad, of iets eleganter (datums optellen is wat weinig intuitief) als het bij getallen altijd positief is: het maximum. (edit: wat dus al was gezegd terwijl ik de titel aanpaste :P )

offtopic:
"[Excel 2007] formule hulp" is niet alleen vaag maar ook nog eens geen Nederlands (of enige andere mij bekende taal), dus ik pas even de titel aan ;)
Bedankt voor de titel fix.
Beide bovenstaande oplossingen zijn voor mij te gebruiken. Ik zal ze straks beide implementeren om te kijken of er een beter geschikt is.
Ik zat gewoon veels te moeilijk te denken, door een dubbele als formule te willen gebruiken. Mijn eerste gedacht was een formule die als een bepaalde kolom leeg was verwees naar andere kolom. Maar telkens gaf die formule foutmeldingen.

Ik ben onwijs geholpen! _/-\o_

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Verwijderd

^ werkt wel, maar datums worden dan ook als getallen weergegeven.

om een correcte weergave te vinden wordt het iets ingewikkelder.

• madmaus
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:12:
^ werkt wel, maar datums worden dan ook als getallen weergegeven.

om een correcte weergave te vinden wordt het iets ingewikkelder.
Die getal weergave kan ik via celeigenschappen aanpassen in datumvelden.
Uiteindelijk moet ik met die datumvelden weer gaan rekenen (doorlooptijden).

Dit was het grootste struikelblok, maar tot nu toe blijken allebei de oplossingen prima te zijn!

Pagina: 1