Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedricvdg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05-2020
Vanochtend heeft de NMa een inval gedaan bij Vodafone, KPN en T-Mobile:

http://www.nu.nl/internet...vodafone-en-t-mobile.html

nieuws: Onderzoek prijsafspraken telco's kan tot twee jaar duren

Wat denken jullie dat de gevolgen hier van zijn en is het wijs om nu een abo af te sluiten of is het beter om dit af te wachten.

[ Voor 23% gewijzigd door cedricvdg op 06-12-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het ligt er natuurlijk aan wat je belangrijk vindt. Providers hebben bewezen de ene verplichte prijsverlaging altijd terug te verdienen met een andere prijsverhoging.
Voorbeeld: Roamen moest goedkoper, vervolgens werden de binnenlandse tarieven hoger.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 06-12-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 14:34
Het onderzoek en eventuele financiele gevolgen (lees in boetes) worden nooit teruggegeven aan de abonnementshouders. Dus als er prijsafspraken zijn geweest zijn we genaaid en kunnen we er niks aan doen omdat er slechts drie telco's zijn met een eigen netwerk.

het is dus wachten op een nieuwe speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedricvdg
Vergoeding
Martijn van Dam van de PvdA stelt dat het 'schandalig' zou zijn als er inderdaad prijsafspraken zijn gemakt. "Als het waar is, passen meer sancties dan alleen een boete." Van Dam pleit onder meer voor waar mogelijk strafrechtelijke vervolging en een schadevergoeding aan gedupeerden.

''Afgelopen zomer sprak ik al mijn grote verbazing uit over gelijktijdige prijsverhogingen. Als het achteraf prijsafspraken blijken te zijn, ben ik ontzettend boos."

De SP hoopt dat er door het onderzoek van de NMa duidelijker wordt wat de kosten en verdienmodellen van de providers zijn. Volgens Gesthuizen kan dan gekeken worden of er meer concurrentie nodig is op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een beetje meer eigen input mag wel. Wat denk je zelf? Als je een discussie wilt starten, verwachten we wat meer dan slechts twee linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327746

Tja, die prijsafspraken. ik vraag me af in welk opzicht de consument hier nu echt voordeel van heeft. uitteaard, opgelegde boets gaan de schatkist in, dus we betalen allemaal net wat minder belasting, maar verder. deze providers hebben natuurlijk allemaal ook zeer vergelijkbare diensten, dus ik vind het niet vreemd dat ze ook allemaal (ongeveer) dezelfde prijzen hier voor vragen. kosten /baten plaatje etc

of denk ik nu zo scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedricvdg
Mijn excuses daarvoor, ik zit zelf tegen een verlenging/nieuwe abo aan te kijken en dit brengt wat twijfels. Daarom vroeg ik juist naar de input van anderen, is dit een reden om te wachten met een nieuwe abo of zal het uiteindelijk geen gevolgen hebben voor de huidige abo's.

Mocht er inderdaad sprake zijn van kartelvorming en de kamer besluit om de providers schadevergoedingen te laten betalen aan de gedupeerden (waaronder ik zou vallen als ik nu een abo afsluit), dan is er natuurlijk weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

het zou tof zijn van de NMA als ze de providers een boete geven in de zin van ¨met terugwerkende kracht de prijzen verlagen naar voor de prijsverhogingen en daarnaast minimaal 5 jaar deze tarieven vast houden¨.. ipv een zielig boete van 20.000 euro ofzo iets, wat voor de providers maar een naald in een hooiberg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:21:
het zou tof zijn van de NMA als ze de providers een boete geven in de zin van ¨met terugwerkende kracht de prijzen verlagen naar voor de prijsverhogingen en daarnaast minimaal 5 jaar deze tarieven vast houden¨.. ipv een zielig boete van 20.000 euro ofzo iets, wat voor de providers maar een naald in een hooiberg zal zijn.
zolang het boete bedrag gelijk is aan de vergoeding maakt dit niks uit. de geheven boete gaat zo de schatkist der staat in. dus oftewel we krijgen wat geld terug, ofwel er is wat meer belastinggeld, en hoeven we op termijn minder te betalen met zn allen ( hopenlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Wacht maar niet. De uitspraak kan wel tot 2 jaar op zich laten wachten staat nu overal. De nMA streeft ernaar zaken binnen 2 jaar af te ronden.. dan is je nieuwe abo zo'n beetje ook weer afgelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en dan hebben we het nog geen eens over mogelijkheid tot het in beroep gaan tegen de uitspraak van de NMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Gadgeteer schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:20:
Wacht maar niet. De uitspraak kan wel tot 2 jaar op zich laten wachten staat nu overal. De nMA streeft ernaar zaken binnen 2 jaar af te ronden.. dan is je nieuwe abo zo'n beetje ook weer afgelopen ;)
Een zaak van de NMA van 2001 tegen KPN,Vodafone en T-mobile, heeft pas afgelopen november (10 jaar later) een definitieve uitspraak gekregen...
Pagina: 1