Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nissan Qashqai] Zijruit gesprongen

Pagina: 1
Acties:

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 18:02
Mijn collega heeft 3 weken geleden zijn nieuwe Qashqai gekregen. Vandaag sprong de ruit aan de bijrijderskant met een klap volledig uit elkaar. Het glas is naar binnen gevallen. We vroegen ons af hoe dit heeft kunnen gebeuren.

De leasemaatschappij geeft natuurlijk aan dat dit niet zomaar kan omdat de ruit niet onder spanning staat. Is iemand iets bekend van problemen met deze auto, of weet iemand een mogelijk oorzaak?

Het is trouwens gebeurd in de buurt van Margraten (Limburg) dus het is niet de snelwegschutter ;)

[ Voor 14% gewijzigd door m3gA op 06-12-2011 13:22 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Fabricage fout? Ik neem aan dat de dealer deze wel even vervangt, na drie weken is wel erg snel.

Volkswagen heeft een aantal jaren een soortgelijk probleem gehad, daar zijn ze allemaal door de dealer vervangen voor zover ik weet.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 18:02
Jiriki schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:23:
Fabricage fout? Ik neem aan dat de dealer deze wel even vervangt, na drie weken is wel erg snel.

Volkswagen heeft een aantal jaren een soortgelijk probleem gehad, daar zijn ze allemaal door de dealer vervangen voor zover ik weet.
Wat ik van Volkswagen kan vinden, is dat dit over achterruiten ging?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volkswagen heeft een tijdje gehad dat ze geleiders van kunststof gebruikten die het begaven en elektrische ruiten spontaan in de deur vielen. Dit is inderdaad (later) toegegeven en onder coulance opgelost.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:58
Poeh! Da's niet mis. Zelf gelukkig niet ervaren.

Al eens gekeken op Qashqai-passion.nl?
Zit een vrij actief forum inclusief monteurs, wellicht dat ze je wat kunnen vertellen...

[ Voor 9% gewijzigd door dnhelle op 07-12-2011 21:14 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Steenslag misschien? omdat het glas naar binnen is gevallen..

Ik heb er geen enkel verstand van, maar mijn voorstelling is dat een ruit die uit zichzelf knapt op zijn minst op zijn minst leidt tot glas binnen en buiten, vooral omdat de meeste ruiten ook wel lichttjes gebogen zijn toch?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
Bij mijn Golf MK3 destijds zat het glas er nog gewoon in (spontaan gesprongen), totdat ik de kofferbak dichtgooide en het raam aan eruit viel naar zowel de binnenkant als de buitenkant.
Bij mijn Peugeot 206 waar ze vorig jaar hebben ingebroken lag het zowel binnen als buiten.

Overigens waait het nu wel redelijk hard, als de wind erop staat en dat raam springt spontaan, dan waait alles dus vrolijk naar binnen toe. Toen mijn Golf MK3 sprong was het nagenoeg windstil.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Snelwegschutter?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

fabricagefout, ik vermoed iets bij het afkoelproces niet helemaal goed gegaan (te snel afgekoeld) waardoor er nog thermische spanningen in de ruit zitten. Een schokje en hij springt...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 22:20
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht :)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 09:30
A-Tray schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:05:
[...]

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht :)
Ja ik ook, maar die was opgepakt geloof ik...
Misschien een nieuwe?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ossi schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:29:
[...]

Ja ik ook, maar die was opgepakt geloof ik...
Misschien een nieuwe?
Nee, die bestond simpelweg niet. Er is nooit een kogeltje gevonden en op een gegevenmoment was de snelwegschutter overal tegelijk en toen realiseerden ze zich dat een ruit misschien ook kapot kan zonder mysterieuze snelwegschutter.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gunner schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:29:
Volkswagen heeft een tijdje gehad dat ze geleiders van kunststof gebruikten die het begaven en elektrische ruiten spontaan in de deur vielen. Dit is inderdaad (later) toegegeven en onder coulance opgelost.
Hahaha, zo ken ik Volkswagen weer!

Dit kan natuurlijk nooit bij die ratten:

Youtube: DashcamNL

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dfrenner schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:43:
Dit kan natuurlijk nooit bij die ratten:
Zo, weer uitgetrolled? :/

Maar goed, omdat ik zo aardig ben op de vrijdagmiddag, even een bron voor je.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
m3gA schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:20:
Mijn collega heeft 3 weken geleden zijn nieuwe Qashqai gekregen. Vandaag sprong de ruit aan de bijrijderskant met een klap volledig uit elkaar. Het glas is naar binnen gevallen. We vroegen ons af hoe dit heeft kunnen gebeuren.

De leasemaatschappij geeft natuurlijk aan dat dit niet zomaar kan omdat de ruit niet onder spanning staat. Is iemand iets bekend van problemen met deze auto, of weet iemand een mogelijk oorzaak?

Het is trouwens gebeurd in de buurt van Margraten (Limburg) dus het is niet de snelwegschutter ;)
Lijkt een materiaal fout (inwendige spanning door te snel of niet gelijkmatig afkoelen), of steenslag.

Op t nissan forum was er nog geen sprake van regelmatig terugkerende problemen (toen ik nog m'n N16 had)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Mijn ouders hebben twee jaar een Qashqai gehad en bij het inruilen zaten alle ramen er nog in ;) Mijn vader hield het Qashqai forum goed in de gaten en ik heb hem er nog nooit over gehoord. Denk dus dat het "stom geluk" is.
Pagina: 1