ramgeheugen.... brrrr

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
in nieuws: Fallout-developer wijt Skyrim-problemen aan PS3-geheugen

De derde alinea
De Xbox 360 en vooral de pc kunnen die enorme hoeveelheid data beter behappen dan de PlayStation 3, volgens Sawyer. "De Xbox 360 heeft een ram-geheugen van 512MB, dat gebruikt kan worden als systeemgeheugen of grafisch geheugen. De PS3 heeft een gesplitst geheugen: 256MB voor het systeem en 256MB voor graphics. Het totaal is hetzelfde, maar niet zo flexibel in te zetten door ontwikkelaars."
RAM staat voor Random Access Memory... .daar hoef je echt geen geheugen achter te plakken, dat is nogal dubbelop en het staat vrij knullig

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

eerlijk gezegd is ram-geheugen een welbekende fout die vaker voorkomt dan je lief is. Daarnaast wordt die fout wel vaak gewoon geaccepteerd zonder dat het uberhaupt iemand opvalt.

ik zeg : lekker laten staan (bekijk alle andere artikelen uit de jaren door dan ook maar :) )

Wabbawabbawabbawabba

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
En ik zeg het is dubbelop en dus fout :) Veel gemaakte fout of niet, ik pas het aan :) Dank voor het melden.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 08:17

SeatRider

Hips don't lie

Pas je dan ook gelijk overal "LCD display" aan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Even gecopy-paste uit onze schrijfwijzer, best wel toepasselijk lijkt me zo ;)

Vermijd herhalingen. Vermijd herhalingen. Vermijd herhalingen. Klassieke instinkers: 'maar echter', 'zal gaan', 'tevens ook'. Uiteraard ook fout: lcd-scherm, ram-geheugen.

Als je het dus ergens ziet staan, open je een topic/post je in het spel- en tikfoutjes topic.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

KatirZan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:02:
eerlijk gezegd is ram-geheugen een welbekende fout die vaker voorkomt dan je lief is. Daarnaast wordt die fout wel vaak gewoon geaccepteerd zonder dat het uberhaupt iemand opvalt.

ik zeg : lekker laten staan (bekijk alle andere artikelen uit de jaren door dan ook maar :) )
Ja precies, nu is het woord geheugen trouwens niet weggehaald, maar ram juist vertaald:
De Xbox 360 heeft 512MB werkgeheugen aan boord

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zo staat het wel stukken beter moet ik zeggen :)

Wabbawabbawabbawabba

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Marc Rademaker schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:55:
Even gecopy-paste uit onze schrijfwijzer, best wel toepasselijk lijkt me zo ;)

Vermijd herhalingen. Vermijd herhalingen. Vermijd herhalingen. Klassieke instinkers: 'maar echter', 'zal gaan', 'tevens ook'. Uiteraard ook fout: lcd-scherm, ram-geheugen.

Als je het dus ergens ziet staan, open je een topic/post je in het spel- en tikfoutjes topic.
Nu offtopic, maar aangezien het initiële probleem toch is opgelost: wat is er mis met 'zal gaan'? Of: kun je me hier een voorbeeld van geven?

Iets als "De nieuwe technologie, die X zal gaan heten, ..." is toch geen herhaling? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Dan is het, "die x zal heten" of "die x gaat heten". Niet "die x zal gaan heten".

Ben geen taalwonder, maar dat weet ik nog net (als ik er bij stilsta).

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

't Is twee keer een toekomende tijd idd :)
edit:
En 'die X zal gaan heten' moet eigenlijk 'die X heet' zijn. X is blijkens de zin kennelijk al als naam vastgelegd ;) Maar goed, dat soort semantische problemen is eigenlijk al niet meer in grammatica te vangen.

[ Voor 81% gewijzigd door Rataplan op 06-12-2011 15:57 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1