Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

scripting mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn werk een script schijven maakt niet uit waarin, dit is voor pc die geleverd worden meteen klaar te maken.Dus het script zou moeten uitvoeren:

1. automatisch een afbeelding van het bedrijf als achtergrond in stellen
2. automatisch de homepage van het bedrijf instellen
3. bij Windows 7 het OEM logo veranderen

Ik heb geen idee met welk script ik dit het beste gaan doen ik heb al een beetje rond gekeken naar .bat en .vbs
maar ik ben er nog niet helemaal uitgekomen.

Alvast bedankt,

Jerfy Welgraven

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
powershell

Achtergrond
homepage
OEM logo voor de regkey. Verwerk deze in je powershell script.

[ Voor 98% gewijzigd door barry457 op 06-12-2011 12:38 ]

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:11
Je zit in ieder geval in de goede richting. Meestal zijn het volgens mij bat-bestandjes die dergelijke functies uitvoeren. Leveren jullie alleen Windows-machines? Of ook andere OS'sen?

Verwijderd

Topicstarter
Exception schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:32:
Je zit in ieder geval in de goede richting. Meestal zijn het volgens mij bat-bestandjes die dergelijke functies uitvoeren. Leveren jullie alleen Windows-machines? Of ook andere OS'sen?
alleen Windows, ik heb nog nooit een anderen OS voorbij zien vliegen hier ;)

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dit kan via Group Policies, of via registry keys. pick your poision ;)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• barry457
kKaltUu schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:36:
Dit kan via Group Policies, of via registry keys. pick your poision ;)
True, moet de pc wel in een domein zitten. Is het om de pc te verkopen of werkgroepen te plaatsen dan zal dit niet gaan. Met uitzondering van de registry aanpassingen natuurlijk.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:52
http://answers.yahoo.com/...qid=20080512083208AAoktbG

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1102613

Misschien dat je daar alvast wat aan hebt.

En voor het OEM logo aanpassen:
http://www.walkernews.net...-applet-in-control-panel/

Hier staat in welke delen van het register dat te vinden is, zodat je het ook met een file moet kunnen doen.

Een andere (leuke) mogelijkheid is de volgende:
http://sikuli.org/

(filmpje: YouTube: Sikuli Script Demo (Automatically setting IP on Mac OS X))
Hiermee kan je op een grafische manier e.e.a. inregelen, maar dat als script opslaan en vervolgens laten draaien.

[ Voor 64% gewijzigd door jbdeiman op 06-12-2011 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
barry457 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:38:
[...]

True, moet de pc wel in een domein zitten. Is het om de pc te verkopen of werkgroepen te plaatsen dan zal dit niet gaan. Met uitzondering van de registry aanpassingen natuurlijk.
helaas zijn het computers voor thuis gebruik en zal dat niet zo snel voorkomen dat ze in een domein zitten want met server zou het wel gelukt zijn want daar doe ik mij opleiding voor maar dit moet ik als stage opdracht doen :)

• barry457
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:40:
[...]

helaas zijn het computers voor thuis gebruik en zal dat niet zo snel voorkomen dat ze in een domein zitten want met server zou het wel gelukt zijn want daar doe ik mij opleiding voor maar dit moet ik als stage opdracht doen :)
Daarom is het powershell script ideaal. Zet het op usb stick en run.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal is gaan kijken hoe het werkt en of ik er uit kom want ik kende het helemaal niet alvast bedankt :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Powershell is de nieuwe batch-bestanden / vbs bestandjes :P Je hebt iig genoeg opties aangedragen gekregen :)

Het lijkt me verstandiger eens zelf erin te gaan verdiepen... Dit is namelijk wel heel erg basic ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En het gros van de info over Powershell e.d. staat beter in Serversoftware en Windows Servers dan in Software Engineering & Architecture. Dus ga er zelf eens mee aan de slag. Mocht je alsnog ergens niet uit komen en een concrete vraag hebben, open dan een topic op de juiste plek ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.