Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Hallo alle,

Gister zaten ik en wat klasgenootjes wat te dollen over BF3, hoe leuk het zou zijn als je zo grote rode knop naast je joystick/toetsenbord hard waar je op kon slaan wanneer je uit je vliegtuig/heli wilt stappen/springen.

Helaas weet ik niet of ik op het juiste gedeelte ben van het forum, dus verplaats het topic gerust als het nodig is.

Hier mijn idee:

Ik zou dus graag een kastje willen maken wat je aan de PC hangt(graag via usb) die eigenlijk een knop van het toetsenbord/ joystick simuleerd. Er zal ook een tweede knop aanwezig zijn voor de parachute.

Er komt natuurlijk ook een plastic kap over de knop heen, zodra deze dan omhoog gaat leek het mij leuk om de knop te laten knipperen als een warning signaal.

Misschien een een onmogelijk iets: zou het mogelijk zijn om het health percentage van een vliegtuig/heli uit te lezen van het spel en onder een bepaald percentage al te laten blinken? 8)

Gezien dat ik weinig ervaring heb in zulke dingen maken O-) , ben ik dus aangekomen op dit forum. Wat zou ik hier dus voor nodig hebben qua onderdelen en hoe lastig zou het programmeren zijn van de knop?

Alvast bedankt,

Charlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 00:04
Voor de Knop zou je kunnen kijken voor een simpele USB-Numpad, die uit elkaar slopen en dan heb je een stuk of 12 key's waaraan je zelf een grotere knop kan solderen.
een Knipperende led bij het openmaken van het kastje kan je gewoon voledig buiten de pc om doen.

een simpele schakelaar die ingedrukt wordt bij het openklappen van de deksel die een led(knipperd) inschakelt is dan voldoende,

Als voeding voor de led zou je gewoon de 5vdc van de usb poort kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:52
Als je niet met keyboard remapping enzo wilt werken kun je het proberen met de printplaat uit een oud usb-toetsenbord. Als je een toetsenbord openmaakt zitten daar twee folies in die bij het indrukken van een toets
contact maken tussen twee contactpuntjes op de printplaat. Als je uitvogelt welke toets je nodig hebt om uit een vliegtuig te springen in BF3 hoef je alleen maar een knopje te solderen aan de juiste contactpunten op de printplaat van het toetsenbord.

Klinkt dat nog wat ingewikkeld? Hier staat het uitgebreid uitgelegd (in het Engels):
http://www.instructables.com/id/Hacking-a-USB-Keyboard/

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:27

Sorbo

Uw hulp in huis!

De functie waarbij je de knop wil laten knipperen adhv de health lijkt me een stap te ver: Om bij die gegevens te kunnen zul je met t spel zelf moeten gaan rommelen, waar ze bij EA (en zeker bij Punkbuster) niet erg blij mee zijn. Daar zou ik dus mee uitkijken.

Verder: USB Numpad, soldeerskills en een leuk huisje voor je nieuwe speelgoed en je komt al een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
Harstikke bedankt voor de snelle reacties.

Het numlock gedeelte gaat misschien niet lukken omdat je inderdaad zit met remapping, hij moet ze zien als een joystick of de 'e' toets van het toetsenbord.

Nee hoor klinkt niet ingewikkeld ;) het is inderdaad een hele goede oplossing voor het idee

Ik zal thuis nog is even zoeken naar een toetsenbord.

Edit: klasgenoot kwam net met het idee of het mogelijk moet zijn om je geluid wat bij je geluidskaart naar buiten te gaat, te analyseren met een programma en doormiddel daarvan te laten knipperen( gaat misschien ook wel ver:P)

[ Voor 24% gewijzigd door Why_easy op 06-12-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Of je zoekt een mooie Steel Battalion controller, en kijkt of die via USB werkend is te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/35n6nsx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
Iets te veel van het goede ;) de joystick heb ik namelijk al.

En het is maar voor een geinig hobby ideetje erbij te doen, dus niet al te veel kosten zal leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Wellicht dat ze op DealExtreme zoiets hebben?
Heb maar heel even kunnen zoeken en vond alleen deze..
http://www.dealextreme.co...-control-foot-pedal-58167
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_58167_1.jpg

Tis wel voor je voeten, maar nog steeds wel geinig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
Dat is idd een hele goede oplossing!!!

bedankt! ik zal zodra ik thuis ben maar is ff kijken wat we daar mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
Iedereen bedankt,

Maar we hebben dit gevonden: www.origineelcadeau.be/noodknop/ . Vanaf hier kunnen we waarschijnlijk verder gaan knutselen.

nogmaals bedankt,

Zodra we iets hebben post ik wel wat foto's als jullie daar intresse in hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Arduino + een hid emulator

http://www.practicalardui...ects/virtual-usb-keyboard

Zo kan je alles nabootsen, zelfs joystick knoppen. Health uit de game halen is meestal iets lastiger. Ik zou eens kijken naar de G15 keyboard en programmatuur wat daar bijhoort misschien kan die dat, je kan dan de waardes naar de arduino sturen en iets laten knipperen

Of nog simpeler en AACkeys gebruiken, dan kan je over de serieele poort text uitspugen vanuit de arduino en de pc maakt daar keystrokes van.

[ Voor 16% gewijzigd door Rmg op 06-12-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Why_easy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:58:
Iedereen bedankt,

Maar we hebben dit gevonden: www.origineelcadeau.be/noodknop/ . Vanaf hier kunnen we waarschijnlijk verder gaan knutselen.

nogmaals bedankt,

Zodra we iets hebben post ik wel wat foto's als jullie daar intresse in hebben ;)
Met deze knop hoef je eigenlijk de software maar aan te passen... Misschien zit er zelfs al een functie op dat er een toets(encombinatie) wordt gebruikt, maar hiermee heb je gelijk een stoer uitziende knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Er zijn ook printjes die via USB aangesloten worden en waarop je buttons etc kunt aansluiten.
De eerste die ik zo snel kon vinden was de IPAC voor $39,-. Misschien dat ze ook wel goedkoper te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
3xhaas schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:59:
Er zijn ook printjes die via USB aangesloten worden en waarop je buttons etc kunt aansluiten.
De eerste die ik zo snel kon vinden was de IPAC voor $39,-. Misschien dat ze ook wel goedkoper te krijgen zijn.
Idd, ik heb van velleman ooit de K8055 gehad, een usb in/uitgangskaartje, hier kun je zelf software voor schrijven met het bijgeleverde programmatje! Dan kun je max 8 van die knoppen gebruiken, en 6 uitgangen voor je led-kermis!
Pagina: 1