Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Een week geleden bij de Mediamarkt de Logitech USB desktop microphone gekocht. Een simpel USB apparaat wat geen drivers nodig heeft, en wat (vooral in Win 7) de USB drivers gebruikt om het apparaat te laten functioneren.

Inmiddels ben ik ten einde raad.
Ik had Windows 7 64 bit geïnstalleerd, alle mobo drivers geïnstalleerd en alle graphics drivers geïnstalleerd. Daarna heb ik de microfoon aangesloten op een USB 2 poort, Windows 7 zegt netjes "Audio device found" en hengelt de drivers binnen.

In 'Geluiden' in configuratiescherm staat onder het tabje 'opnemen' ook netjes mijn microfoon vermeld. Wat ik inmiddels al zonder resultaat geprobeerd heb :

- Volume van microfoon aangepast (standaard staat deze op 10 (van 100)).
- Andere driver geïnstalleerd (naast generic USB audio)
- Andere USB poorten gebruikt
- Windows update laten draaien totdat er geen updates meer waren, toen compleet verwijderd, gereboot, en opnieuw geinstalleerd.. helaas
- Op een ander pc geprobeerd (HP laptop, Windows 7 64 bit Enterprise) . Daar werkt ie ook niet

Het lijkt me sterk dat de microfoon kapot is, maar dat weet ik natuurlijk nog niet zeker. Feit is wel, zoek maar eens op Google, dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik ben alleen nu ten einde raad..

Heeft iemand (wellicht ook met dezelfde mic) een idee hoe dit eventueel aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Heb je em wel ingesteld als standaard opname apparaat?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Meelobee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:02:
Heb je em wel ingesteld als standaard opname apparaat?
Yep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:48
Je zegt het niet in je startpost, maar ik neem aan dat je geen geluid krijgt? In welke applicatie(s) heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:05
Wat L0we zecht idd, heel veel applicaties onthouden je vorige opname apparaat (denk aan, skype/teamspeak/ventrilo) Hierbij moet je eerste je nieuwe opname apparaat selecteren om hem te kunnen gebruiken. Om deze errors voorkomen kun je eventueel alle opname apparaten uitschakelen behalve je nieuwe USB apparaat.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
L0we schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:23:
Je zegt het niet in je startpost, maar ik neem aan dat je geen geluid krijgt? In welke applicatie(s) heb je dat geprobeerd?
Het klopt, ik krijg geen geluid.
- Dat heb ik geprobeerd via Windows 7 > config > Geluid (de indicatie balk geeft niet weer dat er input komt op de mic.)
- Steam voice chat
- Battlefield 3 (Origin voice chat)

Het opnameapparaat is als standaard apparaat gekozen.

:|

Ik zal Logitech support eens bellen. 8)7

edit: Ha-ha.. Logitech support zegt doodleuk dat de USB variant niet compatible is met Windows 7 64 bits..
Geloof dat ik ben uitgeluld.

[ Voor 18% gewijzigd door the-edge op 06-12-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Even een update, en direct een verzoek voor een slotje. Logitech support had me in eerste instantie op het verkeerde been gezet. De microfoon was gewoon defect > DOA.

Logitech heeft heel makkelijk en snel voor een nieuw exemplaar gezorgd en die werkte direct !
Hulde voor Logitech support ! _/-\o_
Pagina: 1